ارتقاء نماد بیمه تعاون به بازار فرابورس ایران/ تقدیر سرپرست فرابورس ایران از مدیرعامل بیمه تعاون

ارتقاء نماد بیمه تعاون به بازار فرابورس ایران/ تقدیر سرپرست فرابورس ایران از مدیرعامل بیمه تعاون
کدخبر : 550344

همراه با تقدیر سرپرست شرکت فرابورس ایران از عملکرد مدیرعامل بیمه تعاون، نماد این شرکت به عنوان یکصدو نودمین شرکت در بازار دوم فرابورس داد و ستد شد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: این شرکت در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۹ اعلام کرد که درخواست پذیرش سهام خود به عنوان نخستین شرکت تعاونی سهامی عام در جلسه هیئت پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت شده است.
پس از آن در تاریخ ۱۸ آبان ماه 1400 با اعلام مدیر پذیرش فرابورس ایران، شرکت بیمه تعاون با نماد «وتعاون» پس از احراز تمام شرایط پذیرش، به عنوان دویست و شصت و هشتمین نماد معاملاتی و صد و شصت و دومین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران جای گرفت.
حال در روز ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰، شرکت بیمه تعاون، با سرمایه اسمی ۵۰۰ میلیارد تومان، به عنوان یکصد و نودمین شرکت در بازار دوم فرابورس ثبت شد.
با ثبت این نماد، میثم فدایی، سرپرست شرکت فرابورس ایران ضمن تقدیر از یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، از او برای تشریح عملکرد شرکت و برنامه های آتی در برنامه «یک دیدار، یک عرضه» دعوت کرد که این برنامه از طریق تلویزیون اینترنتی شرکت فرابورس ایران، «واچار» پخش شد.
قابل بیان است که حضور شرکت بیمه تعاون در بازار دوم فرابورس ایران به منزله شفافیت مالی بیشتر و در نتیجه کسب رتبه اعتباری مطلوب تر است.
همچنین سهامداران این شرکت نیز به سبب این حضور می توانند از امتیازاتی همچون «افزایش نوسان سهام از 3 به 5 درصد»، «اخذ تسهیلات از بانک با وثیقه سهام»، «معافیت مالیاتی تا 25 درصد» و مواردی از این دست بهره مند شوند.
شایان ذکر است، این شرکت در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۲ به عنوان یکصد و پنجاه و دومین نماد معاملاتی بازار پایه فرابورس در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی فعالیت خود را آغاز کرده و نخستین شرکتی بود که تمام پذیره نویسی آن تنها از طریق فرابورس و شبکه کارگزاری انجام شد.
این مهم سبب شد تا رئیس وقت اداره عملیات بازار فرابورس ایران در خرداد 1394 با اشاره به استقبال معاملات صورت گرفته شرکت بیمه تعاون مطرح کند: «معاملات بیمه تعاون به عنوان نماینده شرکت های تعاونی در فرابورس ایران حاکی از آمادگی فرابورس برای ورود دیگر شرکت های تعاونی به بازار پایه است».
گفتنی است، حفظ سطح یک رتبه توانگری مالی با نسبت ۱۲۱ درصد، کاهش مالیات مطالبه شده درخصوص عملکرد سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال، کنترل ضریب خسارت، جذب و حفظ مشتریان، پیگیری مستمر وصول مطالبات، توزیع مناسب ریسک بیمه‌گری توسط بیمه های اتکایی و اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت ریسک ایزو ۳۱۰۰۰ به همراه کسب گواهی تعهد به تعالی سازمانی، از دیگر مواردی است که در دایره دستاوردهای مالی شرکت بیمه تعاون برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به تمام ذی نفعان این شرکت جای گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: