آینده پژوهی در بستر دیجیتال به رشد ظرفیت های بیمه ای منتهی خواهد شد

آینده پژوهی در بستر دیجیتال به رشد ظرفیت های بیمه ای منتهی خواهد شد
کدخبر : 550796

هماهنگی بین متخصصان صنعت بیمه و نوآوران فناور محور با بهره گیری از مولفه های آینده پژوهانه، رشد ظرفیت های بیمه ای را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی: دکتر «غلامرضا سلیمانی» که در صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری سخن می گفت با اعلام این مطلب، افزود: استقبال چشمگیر فناوران جوان و اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان برای ورود به فعالیت های بیمه ای از ظرفیت بالای رشد این صنعت در کشور حکایت دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که فرایند صدور مجوز برای شرکت های دیجیتالی بیمه، مراحل  نهایی خود را می گذراند، خاطرنشان کرد: استقبال شرکت های فناور در صنعت بیمه علاوه بر گسترش بازار در تسهیل فرایند ارزیابی ها و پرداخت خسارات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بر تقویت تعامل بین بخشی در صنعت بیمه و دستگاه های دیگر خبر داد و اظهار داشت: کمبود درآمد و ناپایداری منابع بیمه های پایه در کشور، لزوم استقرار نظام جامعه بیمه های مکمل نظیر تامین آتیه و زندگی و مکمل بازنشستگی را یادآور می سازد که از جمله طرح های ملی محسوب می شوند.
رئیس شورای عالی بیمه از تأخیر در روند پرداخت خسارات به عنوان یک رویکرد غیر توسعه ای بیمه یاد کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان با تسهیل فرایندها می توانند بر روند ارزیابی سنتی، نقطه پایان بگذارند و برای پروژه همگانی سازی به عنوان یک شتاب دهنده عمل کنند.
وی در پایان به تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه پس از همه گیری ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: بعد از اپیدمی کووید ۱۹ قدرت طراحی محصولات بیمه‌ای افزایش یافته و بازارهای تازه‌ای به روی بیمه‌گران گشوده شده است که شرکت های فناور باید از این ظرفیت عظیم بهره برداری کنند.
گفتنی است، در پایان رویداد تبادل فناوری و صنعت بیمه، تفاهم نامه های متعدد همکاری بین بیمه گران و شرکت های دانش بنیان  به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: