رییس کل سازمان امور مالیاتی کشورتاکید کرد:

مقابله با سوء استفاده های مالیاتی از مرزنشینان

  مقابله با سوء استفاده های مالیاتی از مرزنشینان
کدخبر : 551853

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی، بر لزوم مقابله جدی با سوء استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت های بازرگانی، پیله وری، حساب های اجاره ای و ...تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکترداود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در  مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی،با تاکید بر جلوگیری از سوء استفاده های مالیاتی از مرزنشینان اظهار داشت: استانداری ها می توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل ها و تعاونی های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند.

دکتر منظور مقابله با فرار مالیاتی را یکی از اصول اساسی برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور در سال آینده عنوان کرد و افزود: ما با استفاده از کلیه ظرفیت های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه های کارتخوان، رسیدگی به تراکنش های بانکی، اجرای مواد ۱۶۹،۱۸۱ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، می توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی فراریان مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

وی به جهت گیری سازمان امور مالیاتی در خصوص رسیدگی به پرونده های مالیاتی با اتکاء به پایگاه اطلاعات مالیاتی اشاره کرد و افزود: در سایه این بانک اطلاعاتی موفق شدیم بالغ بر ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، که بیش از ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی داشتند، را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرارمالیاتی مربوطه را بگیریم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به توفیق حاصل از ساماندهی دستگاه های کارتخوان در خصوص شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی در طی دو ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در دو ماه گذشته حدودا صاحبان دو میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیر فعال سازی داده، یک میلیون دستگاه به حساب پرونده مالیاتی متصل شده و ۱۵۰ هزار نفر نیز متقاضی تشکیل پرونده مالیاتی شده اند.

دکتر منظور بر تمکین و رضایت مؤدیان در پرداخت مالیات به عنوان یک اصل اسلامی- انسانی و حرکت موثر در زمینه ساماندهی نظام مالیاتی، تاکید کرد و گفت: لازمه اینکه مؤدی قانع شود به اینکه مالیات حقه و منصفانه ای پرداخت می کند، این است که مامور مالیاتی از همه ابزارهای تشخیصی در جهت تعیین دقیق و درست مالیات بهره بگیرد.

شایان ذکر است در این مراسم، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات حسن کوماسی، مدیر کل سابق امور مالیاتی آذربایجان غربی، جعفر پورمختار را به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی این استان معرفی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: