اموال تملیکی/

قریب به ۲۶۰ تن سرم غیرقابل مصرف توسط سازمان اموال تملیکی منهدم شد

قریب به 260 تن سرم غیرقابل مصرف توسط سازمان اموال تملیکی منهدم شد
کدخبر : 553491

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی عنوان کرد: در راستای تسریع در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، پس از وصول دستورات و آراء مراجع قضایی، 259 تن سرم تاریخ مصرف گذشته به ارزشی حدود 100 میلیارد ریال از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، قریب به ۲۶۰ تن محموله دارویی متروکه، صبح امروز مورخ هشتم اسفند ماه، با حضور سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و دیگر نمایندگان سازمان‌های ذیصلاح در محل انبارهای عمومی گمرک شهریار منهدم شد.

اجتهادی در این باره اظهار کرد: سرم‌های تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه سالجاری جهت امحاء در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت که این سازمان نیز در راستای اجرای قانون تاسیس، پس از وصول دستورات و آراء مراجع قضایی مبنی بر معدوم نمودن و همچنین وصول تاییدیه از وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و سایر سازمان‌های ذیربط مبنی بر عدم قابلیت مصرف این قبیل کالاها که برای سلامت جامعه مضر است، آنها را در فرایند معدوم‌سازی قرار داد و از چرخه مصرف خارج کرد.

وی افزود: طی جلساتی که از سوی «کارگروه فرماندهی جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات» به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد بر افزایش انسجام و هماهنگی و تعاملات بین سازمانی به منظور عدم رسوب کالا در گمرکات و بنادر تاکید شد. به طوریکه چنانچه وارد کننده سرم‌های مذکور اقدامات قانونی را بموقع انجام می‌داد و  مجوزهای لازم را بموقع دریافت می‌کرد با مشکل عدم ترخیص اولیه مواجه نمی‌شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار امیدواری کرد که کارگروه مذکور بتواند با ارایه راهکارهای سازنده مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: