اموال تملیکی /

ابراز رضایت رییس قوه قضاییه از وضعیت انبارهای اموال تملیکی/ اقدامات اساسی پیش از دپو شدن کالا باید انجام شود

ابراز رضایت رییس قوه قضاییه از وضعیت انبارهای اموال تملیکی/ اقدامات اساسی پیش از دپو شدن کالا باید انجام شود
کدخبر : 553712

ابراز رضایت رییس قوه قضاییه از وضعیت انبارهای اموال تملیکی

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در حاشیه سفر به استان هرمزگان مورخ ۱۳ اسفندماه سالجاری، از انبارهای اموال تملیکی این استان نیز بازدید به عمل آورد.

 

در جریان این بازدید، سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، عباس پوریانی و قاسم رسولی فاضل اعضای هیات عالی نظارت و مهدی فتحی مدیراموال تملیکی هرمزگان نیز حضور داشتند.

 

رییس قوه قضاییه طی این بازدید با اشاره به ضرورت ساماندهی انبارهای مذکور و رفع موانع موجود در ترخیص کالاهای متروکه و فرایند تعیین تکلیف کالاهای تحت تملک، اظهار کرد: برای تسریع در تعیین تکلیف اموال و مرتفع‌سازی مشکلات باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، اگر خلاء قانونی وجود دارد باید از مجلس تقاضا شود اقدامات لازم را انجام دهد، اگر در بخش اجرایی موانع وجود دارد که به نظر می‌رسد عمده مشکلات مربوط به این قسمت است باید به سرعت در مرتفع کردن آن تلاش شود.

 

وی افزود: همکاری همه‌جانبه بین‌دستگاهی مرتبط با تعیین تکلیف کالاهای ذخیره شده در انبارهای اموال تملیکی ضروری است و هم‌افزایی بین آنها باید افزایش یابد؛ همه ما باید در برابر مردم و اموال آنها پاسخگو باشیم.

 

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت کالاها قبل از ورود به انبارهای اموال تملیکی عنوان کرد: بخش مهمی از اقدامات می‌بایست در گمرکات و پیش از دپو شدن صورت بگیرد تا سازمان اموال تملیکی متحمل هزینه‌های هنگفت جهت نگهداری یا امحاء نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با کالاهای فاسد شده تصریح کرد: صاحبان این کالاها باید بازخواست شوند و در صورت اثبات قصور، هزینه امحاء از آنها گرفته شود.

 

در پایان این بازدید، رییس دستگاه قضا ضمن ابراز رضایت از وضعیت ساماندهی انبارها و نحوه نگهداری اموال در آن، خواستار ادامه روند فعلی و پیشبرد گام دوم ساماندهی شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: