رتبه ۵۰۲ بین ۱۰۰۰ بانک برتر دنیا و رتبه ۲۵۷ بین ۵۰۰ برند ارزنده بانکی، تنها بخش کوچکی از افتخارات بانک پاسارگاد

رتبه 502 بین 1000 بانک برتر دنیا و رتبه 257 بین 500 برند ارزنده بانکی، تنها بخش کوچکی از افتخارات بانک پاسارگاد
کدخبر : 554056

بانک پاسارگاد در سالی که گذشت در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های بین‌المللی به‌عنوان تنها بانک ایرانی موفق به کسب رتبه‌ها و عناوین مهم و چشمگیری شد و توانست نام کشور عزیزمان ایران را در فهرست‌های جهانی سربلند نگاه دارد. کسب رتبه 502 در بین 1000 بانک برتر جهان و انتخاب به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران بخشی از افتخارات بانک پاسارگاد در سال 1400 بود.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد: این بانک طی سال ۱۴۰۰ شمسی که با سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی مقارن بود موفق به کسب دستاوردها و عناوین بین‌المللی مهمی شد. اهمیت این موضوع از این جهت مطرح است که به‌دلیل وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان طی سال‌های اخیر، بانک‌های ایرانی در مبادلات خود با بانک‌های خارجی با مشکلات زیادی مواجه بودند و از این روی غالباً در رتبه‌بندی‌های جهانی نقش پررنگی نداشتند. علی‌رغم این شرایط، بانک پاسارگاد با تکیه بر توان مالی و سرمایه‌انسانی کم‌نظیر خود نه تنها موفق شد به‌عنوان تنها بانک ایرانی در این رتبه‌بندی‌ها بدرخشد، بلکه توانست در بسیاری از شاخص‌ها از بانک‌های بزرگ منطقه و بعضاً جهان پیشی گرفته و در رتبه بالاتری بایستد.
کلکسیون افتخارات جهانی بانک پاسارگاد در سال 1400 با کسب عنوان «بانک اسلامی سال ایران» آغاز شد، در بررسی سالانه نشریه بنکر از بانک‌های اسلامی سراسر جهان شاخص‌هایی نظیر سرمایه لایه یک بانک‌ها (Tier-1 Capital) و تغییرات آن، میزان کل دارایی‌های منطبق بر شریعت، سود خالص از محل فعالیت‌های بانکداری اسلامی، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمدها و درصد تسهیلات غیرجاری مرتبط با عقود اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرند. بانک پاسارگاد قبل‌تر طی 5سال متوالی از سال 2013 تا 2017 نیز عنوان برترین بانک اسلامی ایران را کسب کرده بود.
در ادامه با اعلام لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان توسط نشریه بنکر، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات بین‌المللی بانک پاسارگاد ورق خورد و بانک پاسارگاد موفق شد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این فهرست، با ۸۹ پله صعود در جایگاه ۵۰۲ جهان قرار گیرد. در این رتبه‌بندی، نشریه بنکر شاخص‌های مالی نظیر سرمایه لایه یک و تغییرات آن، میزان کل دارایی‌ها، سود خالص، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمدها، توان بازپرداخت بدهی و درصد تسهیلات غیرجاری بانک‌های جهان را تحلیل کرده و مورد مقایسه قرار می‌دهد. علاوه بر این، شاخص‌های غیرمالی مانند ابتکارات راهبردی بانک‌ها در ایجاد مزیت رقابتی، محصولات نوآورانه و خدمات جدید در حوزه بانکداری، تلاش‌های بانک‌ها برای توسعه کسب‌وکارهای نو، اقدامات انجام‌شده در زمینه فناوری‌های مالی و بانکی (فین‌تک) و درنهایت سرمایه‌گذاری‌های جدید برای گسترش دایره خدمات بانک نیز به‌دقت ارزیابی می‌شوند.
در این راستا بانک پاسارگاد هم‌چنین از نظر نرخ بازده سرمایه (ROC) با بازده 28.9درصدی رتبه اول خاورمیانه و رتبه 8 جهانی را کسب کرد و از نظر نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده 1.64درصدی در رتبه 5 خاورمیانه و و 68 جهان ایستاد. بانک پاسارگاد از نظر رشد سرمایه لایه یک نیز در بین 25 بانک پیشروی جهان بود و با 47.43درصد رشد در رتبه 22 جای گرفت. براین اساس نشریه بنکر پس از در نظر گرفتن تمامی شاخص‌های عملکردی، مالی و سایر شاخص‌های مربوط به کسب‌وکار، عنوان «بانک سال 2021 جمهوری اسلامی ایران» را برای هفتمین بار به بانک پاسارگاد اهدا کرد. بانک پاسارگاد قبل‌تر در سال‌ 2010 و سال‌های متوالی 2012 تا 2016 موفق به کسب این عنوان شده بود و از این حیث، پرافتخارترین بانک ایرانی شناخته می‌شود.
قطعه آخر پازل افتخارات جهانی بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ انتشار لیست ۵۰۰ برند ارزنده بانکی جهان توسط مؤسسه بین‌المللی برندفاینانس (Brandfinance) بود. بانک پاسارگاد موفق شد بار دیگر به‌عنوان تنها بانک ایرانی این فهرست، رتبه ۲۵۷ را بین ۵۰۰ برند بانکی برتر به خود اختصاص دهد. بانک پاسارگاد از سال ۲۰۱۵ در این رتبه‌بندی سالانه که با رویکرد حق امتیاز یا Royalty Relief تهیه و منتشر می‌شود حضور داشته و به‌عنوان باارزش‌ترین برند بانکی ایرانی معرفی شده است. بانک پاسارگاد در سال اخیر موفق شد با۳۳ پله صعود در این رتبه‌بندی نسبت به دوره گذشته، رتبه ۲۵۷ جهان را به خود اختصاص دهد و بالاتر از بسیاری بانک‌های مطرح خاورمیانه و جهان بایستد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: