پیشگامی بانک سپه در اجرای دستور رییس جمهور

پیشگامی بانک سپه در اجرای دستور رییس جمهور
کدخبر : 554079

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به ضرورت اجرای پنج دستور ویژه رئیس‌جمهور در حوزه بانکداری، تصریح کرد: این بانک در اجرای دستورات مزبور از بانک‌های پیشگام کشور بود و عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته است.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: دکتر «آیت‌اله ابراهیمی» در این خصوص، گفت: بانک سپه برای کمک به رفع نیازهای ضروری مردم از اول سال جاری حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد به ۲ میلیون هم‌وطن پرداخت کرده است.
وی در مورد پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه در پرداخت تسهیلات خرد آسان، سریع و بدون ضامن پیشگام است و در بهمن‌ماه 65 هزار و 400 نفر به ارزش 17 هزار و 500 میلیارد ریال از این بانک تسهیلات بدون ضامن دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح ملی و حاکمیتی ادغام به‌منظور اصلاح نظام پولی و بانکی کشور تصریح کرد: این بانک هم‌زمان با انجام مأموریت مهم ملی ادغام، پروژه انتقال داده‌های پنج بانک ادغام‌شده به سیستم بانکداری متمرکز بانک سپه را عملیاتی کرد و زیرساخت‌های لازم برای یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی و عملیاتی و همچنین زمینه تحول کسب و کارهای بانک را هم فراهم کرد.
دکتر ابراهیمی به ثبت بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی در نظام بانکداری کشور در بانک سپه اشاره کرد و اظهار داشت: این بانک طی دو سال اخیر بدون تأثیرپذیری از شرایط حاصل ادغام، به نقش‌آفرینی خود در اقتصاد ملی و حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی ادامه داد و ما پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال‌زایی را وظیفه خودمان می‌دانیم.
دکتر ابراهیمی سپه را در اصلاح نظام بانکی کشور، بانک خط‌شکن دانست و افزود بزرگ‌ترین اقدام عملی اصلاح نظام بانکی کشور با اجرای موفق طرح ملی ادغام در بانک سپه آغاز شد و با استفاده از این تجربه می‌توان گام‌های بعدی در این زمینه را برداشت.
وی افزود: بانک سپه طی دو سال اخیر اقدامات مهمی در زمینه اصلاح ساختارها و فرآیندهای کاری برای منطبق ساختن فعالیت‌های این بانک با استانداردهای صنعت بانکداری دنیا انجام شده است.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به تأکید دولت و رئیس‌جمهور مبنی بر آسان‌سازی دسترسی و دریافت خدمات بانکی برای عموم مردم تصریح کرد: تمام برنامه‌های بانک سپه به‌ویژه در حوزه‌های فناوری اطلاعات برای تحقق خواست دولت در این زمینه تدوین و عملیاتی می‌شود.
وی افزود: با اجرای طرح‌های حوزه فناوری دسترسی آسان مشتریان به خدمات بانک سپه آسان می‌شود و با نهادینه شدن فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع تمام اقشار مختلف مردم می‌توانند از این بانک خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در راستای سیاست‌های دولت و برای تقویت توان تسهیلات دهی، فروش اموال مازاد خود را با جدیت تمام دنبال می‌کند.
وی افزود در هر هفته چند مزایده فروش اموال مازاد در بانک سپه برگزار می‌شود و از ابتدای سال جاری تشریفات واگذاری 10 هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک انجام شده است؛ اما متأسفانه متقاضی جدی و چندانی برای خریداری اموال وجود ندارد.
دکتر ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار ترازنامه‌های حاصل از ادغام اشاره کرد و اظهار داشت: بانک سپه برای بر طرف کردن چالش‌های ناشی از ادغام در حوزه‌های مختلف از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار خود استفاده کرده ولی رفع برخی مشکلات در گرو مساعدت و همکاری مراجع بالادستی است. 
وی ادامه داد: طی دو سال اخیر بانک سپه همزمان با انجام امور جاری خود، در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی وظایف سنگینی دارد که باید از سال آینده در این زمینه با بانک همکاری شود.
دکتر ابراهیمی ضمن اشاره به نهادینه شدن فرهنگ برنامه محوری در بانک سپه، تصریح کرد: بنا داریم با استفاده حداکثری از توانمندی و ظرفیت‌های موجود ضمن بهبود شاخص‌های عملکردی به اعتلای نام بانک سپه بیشتر کمک کنیم.
وی سودآوری را از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان در واحدهای مختلف بانک سپه دانست و گفت: تحقق اهداف برنامه‌های بانک در حوزه‌های تسویه مطالبات از دولت، مولدسازی دارایی‌ها، توسعه خدمات کارمزد محور، مدیریت هزینه‌ها و افزایش سرمایه نقدی، سودآوری بانک را در پی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: