همایش بزرگ قرآن پژوهان و جشن میلاد امام حسن (ع) در ذوب آهن اصفهان

همایش بزرگ قرآن پژوهان و جشن میلاد امام حسن (ع) در ذوب آهن اصفهان
کدخبر : 555364

همایش بزرگ قرآنی و جشن با شکوه میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مدیرعامل، جمعی از مدیران، کارکنان و شرکت کنندگان کلاس ها و جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: مهندس «ایرج رخصتی» سرپرست مدیریت عامل شرکت در این همایش و جشن نورانی که به همت دارالقرآن الکریم و روابط عمومی یکشنبه ۲۸ فروردین ماه مطابق با۱۵ ماه مبارک رمضان و همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام حسن(ع) در مسجد الزهرا(س) این مجتمع صنعتی برگزار گردید از دست اندرکاران و شرکت کنندگان جلسات قرآنی قدردانی نمود.
وی در ادامه به اهمیت معارف الهی در بین مسلمانان و جامعه بشری اشاره کرد و گفت: سعادت و نجات افراد، خانواده ها و جامعه در معنویت است و منبع اصلی معنویت در بین مسلمانان قرآن است.
مهندس رخصتی ابراز امیدواری نمود که برکات و آثار ماه مبارک رمضان و نورانیت محافل قرآنی، ذوب آهن اصفهان و کارکنان آن را در بر بگیرد.
در ادامه این محفل بزرگ قرآنی که با اجرای زیبای قرائت و ترتیل قرآن توسط قاریان ذوب آهنی و قاری معروف کشوری استاد روح اله قوامی نیا همراه بود، آیت ا... رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن در سخنانی به اهمیت قرآن و جایگاه آن در هدایت مسلمانان و دیگر مردم جهان پرداخت.
وی به حدیثی از امیر کلام حضرت علی (ع) اشاره کرد که فرموده اند، در هنگام تاریکی ها و بحران ها در جامعه اسلامی برای نجات خود به قرآن پناه ببرید.  
آیت ا... رهبر همچنین با اشاره به حدیث ثقلین که در اواخر عمر با برکت پیامبر اکرم (ص) توسط ایشان به مسلمانان عرضه شد به شرح ثقل اکبر و ثقل کبیر پرداخت و گفت: طبق این حدیث متواتر، پیامبر اکرم (ص) بعد از رحلت خود دو امانت بزرگ بین امت خود باقی می گذارد و این دو امانت همانا قرآن و اهل بیت (ع) هستند که مسلمانان با چنگ زدن به این دو و پیروی از آنها تا قیامت رستگار و در امان خواهند بود.
وی افزود: عدم توجه و دوری از این دو امانت بزرگ و پیوستن به هر عامل دیگری غیر از این ها گمراهی و بدبختی مسلمانان را به همراه دارد.
مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن با ذکر آیات و احادیث دیگری افزود: قرآن منشور جاویدان الهی وآخرین کتاب آسمانی برای بشریت است که دارای ۷۰ بطن است. این ابعاد هم با بیان شارحان ، مفسران  و ناطقان قرآن که ائمه اطهار (ع) هستند قابل دست یابی است.
آیت ا... رهبر در ادامه با اشاره به روز ۱۵ ماه رمضان و ولادت با شکوه کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) در این روز به ذکر فضائل آن حضرت پرداخت.
در پایان این محفل قرآنی حجت الاسلام والمسلمین نعمتی مسئول دارالقرآن الکریم ذوب آهن ضمن ارایه گزارشی از برگزاری کلاس های قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: ذوب آهن اصفهان افتخار دارد که از مراکز نمونه در برگزاری جلسات قرآنی است و از این رو در طول روزهای ماه مبارک رمضان امسال در کنار کار و تولید در ۴۰ مسجد و محفل قرآنی جمع زیادی از همکاران علاقه مند به فرهنگ قرآنی حضور پیدا کرده و این حضور تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در ادامه این جلسات با برگزاری مسابقات قرآنی، افراد برتر شناسایی و به مسابقات  سطوح استانی معرفی می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نعمتی در پایان از مدیر عامل، مدیران، بسیج، هماهنگی تبلیغات اسلامی، معلمین و رابطین قرآنی و تمامی افراد دخیل در برگزاری محافل نورانی قرآن در ذوب آهن تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: