تعرفه سنگین برای صادرات، برای تولید کنندگان چالش ایجاد می کند

تعرفه سنگین برای صادرات، برای تولید کنندگان چالش ایجاد می کند
کدخبر : 555467

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان با امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: مهندس «ایرج رخصتی» در این دیدار به برخی موانع پیش روی تولید کنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان در دوره ای تاسیس شد که صنعت چندانی در کشور نبود بنابراین به گونه ای شکل گرفت که بتواند تمام نیازهای خود را رفع نماید.
وی افزود: این شرکت قادر به تولید نسوز، آهک و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود است و بدین منظور از کارخانه مختلف ریخته گری، قالب سازی و غیره برخوردار است که فراتر از یک واحد صنعتی می باشد.
مهندس رخصتی با اشاره به برخورداری این شرکت از نیروگاه با توان تولید ۲۲۰ مگاوات برق، گفت: نیروگاه های ذوب آهن، برق مورد نیاز این واحد صنعتی را تامین می کنند و به طور کلی انتظار می رود که نگاه به این واحدها همچون دیگر واحدهای مشابه کشور باشد و قیمت انرژی و گاز مطابق قیمت های نیروگاهی محاسبه گردد.
سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان افزود: این مجتمع عظیم صنعتی طی دهه های گذشته و هم اکنون خدمات مختلفی به صنایع و جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه داده است و این انتظار وجود دارد که مسئولین حمایت لازم را از این تولید کننده مهم کشور داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه صادرات ، در شرایط فعلی برای ذوب آهن حیاتی است و تعرفه سنگین برای صادرات ، این تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه می کند، افزود: تولید در شرایط فعلی سخت و با مشکلات بسیار مواجه است اما تنها راه کشور برای پیشرفت حمایت از تولید ملی است و قطعاً برداشتن مشکلات از پیش روی تولید کنندگان، از جمله حذف موانع صادرات بسیار ضروری است.
امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این دیدار، ذوب آهن اصفهان را عامل شکل گیری صنعت فولاد کشوردانست و گفت: بسیاری از صنتعگران کشور ، آموزش های اولیه را در ذوب آهن گذرانده اند و سپس در صنایع مختلف کشور خدمت نمودند.
وی افزود: در سال های اخیر، این مجتمع عظیم صنعتی نگاه ویژه ای به فعالیت های دانش بنیان و بومی سازی داشته است و در این زمینه به صنایع دیگر هم خدمات خوبی ارائه کرده است.
کمیلی، وظیفه اداره کل صمت به عنوان متولی صنعت اصفهان را حمایت از تولید کنندگانی همچون ذوب آهن و تسهیل گری در امر تولید دانست و گفت: حمایت از صنایع و رفع مشکلات پیش روی آنها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: