بیمه تعاون ۱۴۰۰؛ چگونه یک مسیر به موفقیت ختم شد؟

بیمه تعاون 1400؛ چگونه یک مسیر به موفقیت ختم شد؟
کدخبر : 555518

1400 سال تحقق اهداف بیمه تعاون بود؛ سالی که به هزار میلیاردی شدن شرکت مختوم شد و بر این اساس در این گزارش به روند تحقق این مسیر پرداخته می شود.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: «یونس مظلومی» مدیرعامل شرکت در سال ۱۴۰۰ مواردی را مطرح کرده که اینک می توان با بازخوانی آن، مسیر راهبردی صورت گرفته را بیش از پیش مورد بررسی قرار داد؛ این مهم به ویژه با توجه به هزارمیلیاردی شدن شرکت می توان و دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده، بیش از هرچیز دارای اهمیت تلقی می شود تا اندیشه ای که به تحقق اهداف در نظر گرفته شده منجر شده است را بررسی کنیم.

ارائه بیمه نامه ای برای اولین بار در سطح آسیا

شرکت بیمه تعاون با ارائه بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی، در مسیر مانع زدایی از محدودیت فعالیت کسب و کارها در ایام پاندمی کرونا شد. در این خصوص مظلومی با اشاره به ساختار بیمه نامه توقف کسب و کار توضیح داد: «این بیمه نامه یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام اقتصادی برای کاهش ریسک کاهش درآمد بنگاه‌های اقتصادی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی این واحدها محسوب شده و در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار دارد که برای نخستین بار توسط بیمه تعاون ارائه شده و بر اساس ساختار آن، دیگر نیازی به بازدید از محل و... نیست و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت خواهد پذیرفت».
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا گفت: «بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود».
«انقلابی در صنعت بیمه» نام کاری است که مظلومی بر روی مسئولیت اجتماعی شرکتی خود یعنی «بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی» گذاشته است؛ دلیل این نامگذاری، فعالیت در گروه بیمه نامه های پارامتریک است که چندی است توجه اصحاب صنعت بیمه را به خود جلب کرده است.

صادرات و واردات خدمات بیمه‌ای

دومین محوری که مدیرعامل بیمه تعاون به آن اشاره کرد بحث «صادرات و واردات خدمات بیمه ای» بود؛ او معتقد است که «صادرات و واردات خدمات بیمه‌ای برای صنعت بیمه ما یک ضرورت تلقی می‌شود. ما باید به سمت صادرات و واردات خدمات بیمه‌ای برویم و تا زمانی‌که این اتفاق رخ ندهد، نگرانی ما در زمان بروز ریسک‌های بزرگ و فاجعه‌آمیز همچنان ادامه خواهد داشت. بی‌تردید ظرفیت واردات و صادرات خدمات بیمه‌ای در کشور ما وجود دارد و مسلما تحقق این مهم یکی از اهداف دست‌اندرکاران بیمه در کشور است که امیدواریم با رفع تحریم‌ها، این امر محقق شود».
مظلومی همچنین مطرح می کند که «بازار بکر بیمه کشور ایران، برای شرکت‌های بیمه بین‌المللی بسیار جذاب است و این اشتیاق وجود دارد که در بازار بیمه ایران حضور داشته باشند، نمونه آن هم دوره ابتدای توافق برجام بود، که به محض برداشتن محدودیت‌ها و تحریم‌ها، با سیل هجوم شرکت‌های اروپایی، آسیایی از جمله ژاپنی به ایران روبه‌رو شدیم که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بیمه‌ای ما را داشتند».

دوستدار افزایش رقبا

مشاهده عملکرد مظلومی گویای آن است که او هراسی از رقبای جدید در صنعت بیمه ندارد؛ او می گوید «در همه کسب و کارها و صنایع عرصه رقابت همراه با ورود تازه وارد ها است و اینها یکی از مولفه‌های رقابت هستند، در صنعت بیمه هم همینگونه است و شرکت‌های بیمه جدید با خود ایده‌های جدید آورده و یک فرصت رقابتی ایجاد می‌کنند».
شاید این نگاه مظلومی بدین دلیل باشد که او معتقد است «حضور شرکت‌های بیمه جدید به افزایش ضریب نفوذ و توسعه صنعت بیمه کمک می‌کند».
او همچنین با توجه به تکثر کنونی شرکت های بیمه ای اظهار داشته است که «علی رغم آنکه هم اکنون 33 شرکت بیمه و کلوپ P&I در ایران فعالیت می‌کنند ما خوشبختانه توانسته‌ایم از زمان تشکیل بر اساس استراتژی‌هایی که طراحی کرده بودیم به اهداف خود در جذب مشتری برسیم و علاوه بر رشد کمی و کیفی به هدف اصلی که جلب رضایت مشتریانمان است دست پیدا کنیم».

گلایه از رشد کُند اینشورتک

مدیرعامل بیمه تعاون در زمره افرادی قرار می گیرد که به تکنولوژی علاقه مند است و برای تحقق آن در صنعت بیمه نیز بسیار تلاش می کند؛ او که همواره در گفتگوهای خود به مبحث فناوری های نوین اشاره داشته، معتقد است که «اینشورتک از نظر میزان و حجم سرمایه گذاری هم از بقیه فین‌تک‌ها عقبتر بوده و به میزان قابل توجهی کمتر است اما هرچه جلوتر می‌رویم این سرمایه‌گذاری در حال افزایش است».
او با تاکید براینکه شرکت‌ها در این حوزه از کانال‌های مختلفی استفاده می‌کنند، افزود: «برخی از این شرکت‌ها در کنار اینکه دفاتر سنتی فروش خود را دارند، برای ارائه خدمات بهتر از روش‌های مبتنی بر تکنولوژی هم استفاده می‌کنند.»
با این حال، به اعتقاد مظلومی، در آینده استفاده از تکنولوژی‌ها و واژه اینشورتک به اندازه‌ای عادی خواهد شد که در سال‌های آتی، صنعت بیمه به صورت اینشورتک اداره خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: