فنآوری تصمیم گیری در صنعت بیمه باید تغییر کند

فنآوری تصمیم گیری در صنعت بیمه باید تغییر کند
کدخبر : 555546

فنآوری تصمیم گیری ها نیازمند تغییر است و با هدفگذاری درست در این عرصه می توان نظامی چابک، سریع و بی نقص را در صنعت بیمه حکفرما کرد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی: مهندس «مجید بهزادپور» که در آیین تودیع و معارفه روسای پژوهشکده بیمه سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: رشد فنآوری به عنوان موتور محرکه صنعت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و پژوهشکده به عنوان بازوی علمی در این مسیر به اهرم اجرایی نهادناظر کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح فرصت ها و چالش های پیش روی صنعت بیمه، اظهار داشت: همراهی بخش های اجرایی و پژوهشی صنعت بیمه به رفع هوشمندانه مشکلات و همچنین پیشبرد برنامه های این صنعت منتهی خواهد شد.
وی با تاکید ویژه بر نقش برنامه محوری در نظام تعیین اولویت ها ، به اهمیت راهبرد تصمیم گیری مبتنی بر تغییر اشاره کرد و گفت: ایجاد تحول، ضرورت رشد سازمانی است اما دامنه تغییرات نباید به گونه ای باشد که دستاوردهای گذشته را با آسیب جدی روبرو کند.
رئیس شورای عالی بیمه با گرامیداشت شب های قدر، خدمت به خلق را از جلوه های قدرشناسی از پروردگار عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی بی منت به مردم از مهمترین جلوه های عبادت است و باید این فرصت الهی را قدر بدانیم.
مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود یک بار دیگر به واکاوی فرایند تغییرات سازمانی پرداخت و تصریح کرد: ارتقای سطح خدمات و تنوع بخشی به محصولات در هر سازمان یا کسب و کاری در گروانطباق با تغییرات محیطی است و این جز از مسیر پژوهش ممکن نیست.
وی پذیرش تغییرات و همراهی با آن را یک گام بلند در مسیر ارتقای صنعت و خدمات ارزیابی کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح شرایط کمی و کیفی دیروز و امروز صنعت بیمه، این گونه تغییرات را راهگشا اعلام کرد و گفت: هرچقدر ابعاد یک مجموعه بزرگ تر می شود نسبت به تغییرات محیطی نیز واکنش های بیشتری نشان می دهد و به همین خاطر فرایندهای تحولی باید با ظرافت و حساسیت بیشتری دنبال شود.
وی از افزایش ضریب نفوذ بیمه به عنوان راهبرد اصلی نهادناظر صنعت بیمه یاد کرد و گفت: پوشش ریسک های داخلی و اتکایی در کنار تلاش برای فرهنگسازی و بالارفتن ضریب نفوذ بیمه از برنامه های اصلی نهاد ناظر است که با جدیت و حساسیت دنبال خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه درک درست از شرایط روز را زیر ساخت برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری های پژوهشکده بیمه توصیف کرد و اظهار داشت: حیاتی ترین بخش سازمان هاR&D (آر اند دی) به شمار می رود که هم نقطه شروع حرکت است و هم مقصد نهایی را تعریف می کند و همه اینها از مسیر تحقیق و پژوهش می گذرد.
وی با ابراز خرسندی از فضای با نشاط و پویای پژوهشکده بیمه، خاطرنشان کرد: تقویت فضای شاداب و حمایت همه جانبه از پژوهشکده با هدف افزایش توانمندی علمی صنعت از راهبردهای بیمه مرکزی به حساب می آید‌.
بهزادپور در پایان با ابراز امیدواری از این که  گشایش های اقتصادی با حفظ عزت ایران اسلامی محقق شود، تصریح کرد: صنعت بیمه با همیاری بازوان علمی پژوهشکده باید از هم اکنون برای دوران گشایش و ارائه خدمات گسترده تر و محصولات متنوع تر بیمه ای برنامه ریزی کند.
در ادامه این نشست، محمد مهدی عسگری، سرپرست پژوهشکده بیمه با قدردانی از اعتماد رئیس کل بیمه مرکزی در سپردن سکان خدمت به وی، اظهار داشت: پژوهشکده بیمه در دوران جدید ضمن تقویت تعامل با شرکت های دانش بنیان و تمرکز بر علم محوری در تحقق پیام سال مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شاخص های تولید و اشتغال نقش حساسی را برعهده خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش دکتر سید محمد کریمی _ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_ و دکتر حمید کردبچه _ رئیس پیشین پژوهشکده بیمه_ نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
گفتنی است در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات دکتر کردبچه در دوران تصدی پست ریاست پژوهشکده‌بیمه قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: