وزارت اقتصاد/

برگزاری نشست کارگروه تطبیق طرحها و لوایح وزارت متبوع با قوانین و مقررات

برگزاری نشست کارگروه تطبیق طرحها و لوایح وزارت متبوع با قوانین و مقررات
کدخبر : 555558

در پی پیشنهاد معاون تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و به منظور تشکیل کارگروه طرح ها و لوایح در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، اولین جلسه کارگروه یاد شده با حضور جمعی از معاونین وزرای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش شماواقتصاد ،در ابتدای این جلسه، دکتر ادیانی معاونتقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی را از کلیدی ترین وزارتخانه ها عنوان کرد که دارای ۴۷ طرح مرتبط و ۲۰ لایحه در حوزه های مختلف بانکی، بورس و مالیاتی و ... است .

همچنین در ادامه این نشست، دکتر قوامی معاون محترم امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد اظهار داشت: جلسات کارگروه برای ایجاد یکپارچگی در طرح های مرتبط است که با ویژگی های فزآینده خود می تواند جایگاه لوایح را ارتقاء بخشیده و بی نظمی های موجود را کاهش دهد.

شایان ذکر است، جلالی سرپرست دفتر امور مجلس نیز در ادامه، نکاتی را پیرامون مباحث آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و در این زمینه گفت: کار دولت در بسیاری از موارد در مجلس سخت شده و لازم است جایگاه دولت در مجلس قوی تر شود.

وی افزود: اولویتی که لوایــــــح باید نسبت به طرح ها داشته باشند در نظر گرفته نمی شود و کمیسیون های مجلس بدون در نظر گرفتن شأن و وظایفشان از وزراء دعوت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات فعلی در خصوص بررسی و تطبیق طرحها و لوایح گفت: این کارگروه بستر مناسبی برای بررسی و تطبیق طرحها و لوایح وزارت اقتصاد با سایر قوانین و مقررات را فراهم می آورد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: