رپورتاژ آگهی/

چرا باید کودکان را تشویق به انجام کاردستی با کاغذ کرد؟

کدخبر : 555838

کاردستی دارای ویژگی های بسیار مهمی می باشد که می توان گفت خلاقیت در ساخت آن بسیار زیاد است و نمی‌توان آن را محدود نمود؛ انجام کار دستی می تواند حس کنجکاوی و ترکیب و تغییر را در کودکان تقویت نماید و در ساخت آن می‌توان از متریال های متفاوتی استفاده کرد و تنها با یک ابزار ویژه ساخته نخواهد شد. کاردستی یک اثر سه بعدی است و به این جهت می‌تواند کودکان را تشویق نماید تا کاردستی های بیشتری را برای خود بسازند.

0f7b4222

 

مربیان و معلمان باید توجه داشته باشند برای اینکه اثرات مثبت ساخت‌ کاردستی را افزایش بدهند باید از انجام کاردستی دستوری و اجرایی بپرهیزند و به کودک اختیار ساخت کاردستی ساده مورد علاقه شان را بدهند؛ البته در کنار آن آموزش‌های صحیح برخی از کاردستی ها  می‌تواند منجر به تقویت مهارت های مختلف در دانش آموزان شود.

کودکان باید تشویق به انجام انواع کاردستی ها از جمله کاردستی با کاغذ، کاردستی گل، کاردستی کاغذی، کاردستی با کارتن ،کاردستی کاموایی و... شوند. اما انجام کاردستی با کاغذ جزء رایج ترین نمونه های کاردستی محسوب می‌شود که نیازی به مواد اولیه گرانی هم ندارد.

 

افزایش خلاقیت در کودکان با ساخت کاردستی

متاسفانه در دنیای امروزه شرایط به گونه‌ای شده که بیشتر والدین برای سرگرم کردن کودکان از تلویزیون استفاده می‌کنند، یا حتی به او گوشی و تبلت می دهند تا کودک مشغول بازی شود و والدین بتوانند به استراحت بپردازند. نمیتوان منکر شد که بازی با تبلت و گوشی و به صورت کلی دنیای دیجیتال برای کودکان هم مفید است اما نباید تمام ساعت های سرگرم شدن آنها را اشغال نماید. والدین باید در نظر بگیرند که دیدن تلویزیون نمی تواند در موضوع خلاقیت کودکان تاثیری داشته باشد و حتی با برنامه‌های آموزشی خلاقیت در کودکان ایجاد نمیگردد و تنها به یادگیری آنها کمک خواهد کرد.

برای اینکه رشد ذهنی کودک و خلاقیت او شکل بگیرد باید حتماً از سنین پایین محیطی ایجاد شود تا علاوه بر یادگیری مبنی بر واقعیت بلکه خلاقیت‌ها و استعدادهای کودکان نیز شکوفا شود.

شاید انجام کاردستی با کاغذ ساده به نظر بیاید اما تاثیرات بسیار مثبتی را به جای خواهد گذاشت. درست کردن کاردستی کاغذی به کودکان فرصت می دهد تا آنها بتوانند خودشان را بهتر نشان بدهند و این محیط خلاقانه تاثیرات مثبت و مستقیمی را بر روی روحیه و حتی آینده آنها خواهد داشت.

0f7b4222 - Copy

کودکان در ساخت کاردستی کاغذی می توانند آزادانه باشند و از خلاقیت شان برای ساخت کاردستی استفاده کنند و به پروتکل سختگیرانه‌ای هم برای شروع کار با کاردستی کاغذی نیازی نیست. سعی کنید به علاقه و سلیقه ی کودکان در ساخت کاردستی دقت کنید مثلا اگر کودک شما کاردستی با کارتن را دوست دارد به او اجازه بدهید که کاردستی هایش را به این طریق بسازد و به تدریج آموزش کاردستی های دیگر را در اختیار او قرار بدهید تا در صورت تمایل و علاقه برای ساخت آن ها نیز اقدام کند. اگر برای شروع و ساخت کاردستی هیچ مهارتی ندارید کافیست به سراغ جدیدترین و بروزترین کلیپ ها و فیلم ها در نتران بروید.

نتران یک رسانه ی آموزشی و فناوری است و شامل دسته بندی های مختلفی از جمله آموزش، بررسی،تکنولوژی، علمی و...  می باشد و می تواند در خصوص  آموزش های مختلف و جذاب کمک بسیار زیادی را به شما داشته باشد و به افزایش مهارت و دانش شما کمک کند. شما با آموزش های مفید در این رسانه با انواع مواد اولیه ساده و حتی لوازم دور ریختی می توانید وسایل زیبا و کاربردی بسازید که قطعا از دیدن آن ها لذت خواهید برد.

6EzNY6Dm772i

 

کمک به یادگیری مهارت های زندگی

شاید یکی از مواردی که برای یادگیری مهارتهای زندگی به فرزندان مورد توجه قرار نگیرد ساخت کاردستی برای مدرسه است. کودکان با درست کردن کاردستی مهارت های زیادی را یاد می‌گیرند؛ زمانی که کودک می‌خواهد با کاغذ کاردستی کاغذی بسازد تلاش می کند تا از مغز خود استفاده کند و چیزهای جدید خلق کند؛ کودکان با ساخت کاردستی کاغذی مهارت های بسیار زیادی از جمله حل مسئله را یاد می‌گیرند و افزون بر آن مهارت های اجتماعی و چگونگی پیروی از دستورالعمل ها را به خوبی می آموزند.

شما والدین عزیز سعی کنید که از کودکی آموزش های لازم را به کودکان در خصوص ساخت انواع کاردستی ها ارائه کنید تا آن ها بتوانند برای خود کاردستی های زیبا درست کنند. با وجود اینکه درست کردن کاردستی شاید از نظر ساده و کوچک به نظر بیاید ولی اکثرا بیشترین معنی را دارند. پیش از اینکه فرزندان تان به سن رفتن به مدرسه، دانشگاه یا زندگی مستقل برسند حتما برایشان وقت بگذارید و علاوه بر آموزش های صحیح آنها را با روش های درست و مثبت سرگرمی و تفریح اشنا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: