رعایت اصول ایمنی و بهداشت، حفظ کرامت انسان هاست

رعایت اصول ایمنی و بهداشت، حفظ کرامت انسان هاست
کدخبر : 556358

آیین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان ایمنی و بهداشت ذوب آهن اصفهان با حضور مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مدیران گروه ایمنی و بهداشت حرفه ای استان و دانشگاه اصفهان و جمعی از مسئولین و کارشناسان شرکت سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در تالار آهن برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: مهندس «ایرج رخصتی» در این آیین با بیان این که ۲۶ درصد از فولاد کشور در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تولید می‌شود گفت: باید استعداد، توانمندی ها، علاقه و انگیزه افراد را  با روش های علمی و روانشناسی تشخیص داد و بر اساس آن افراد را به کار گرفت.
وی با بیان این که انسان اشرف مخلوقات است و مشکلات مرتبط با آن نیز از پیچیده گی های خاصی برخوردار است، تاکید کرد: بهداشت حرفه ای از سطح خانواده ها آغاز می شود و در جامعه و محیط کار تکمیل و ارتقا می‌یابد.
مهندس رخصتی بر بهره گیری از مشاوره متخصصان امر برای سلامت جسمی و روانی تاکید کرد و گفت: اگر علاقه، انگیزه و دانش افراد ملاک کار قرار گیرد بخش عمده‌ای از مشکلات انسانی در حوادث به ویژه در محیط کار حل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت رعایت اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای را در راستای حفظ کرامت انسان ها عنوان کرد و گفت: دلیل حوادث و مشکلات انسان ها در محیط کار را باید در ذهن و مغز آن ها جستجو کرد، چرا که؟ عمده حوادث انسان ها ناشی از مشغله های ذهنی و روحی آنهاست.
مهندس رخصتی بر بهره‌گیری از دانش و نظرات یکایک همکاران تاکید کرد و افزود: با چنین رویکردی ذوب‌آهنی را  شاهد خواهیم بود که بیش از پیش توسعه یافته و به توازن و پایداری رسیده است.

سلامتی همکاران با بهره گیری از تجهیزات مدرن در اولویت شرکت است

مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت نیز در این آیین، گفت: ذوب آهن اصفهان علاوه بر تولید فولاد، در عرصه سلامت کارکنان از پیشگامان صنایع محسوب می‌شود و از دهه۵۰ با تأسیس طب کار، سلامتی کارکنان را در اولویت قرار داده است.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان از بدو استخدام تا روزهای پایانی اشتغال کارکنان با معاینات دوره ای به سلامت کارکنان اهتمام دارد و سلامتی همکاران با بهره گیری از تجهیزات مدرن و به روز در اولویت شرکت است.
معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت تاکید کرد: با غربالگری به سمت پیشگیری حرکت کردیم تا  امکان بروز هرگونه بیماری در کارکنان در اسرع وقت شناسایی و از آن جلوگیری شود. ضمن اینکه در تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی و روانی خانواده بزرگ  ذوب آهن اصفهان را مد نظر داریم و برای صیانت  از آن، برنامه ریزی جامعی تدوین شده و بر اساس برنامه در حال اجرا می باشد.
سید حمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت نیز گفت: ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت در ذوب آهن اصفهان مدیون تلاش و رعایت اصول مرتبط با آن توسط یکایک همکاران است.
حسینی افزود: مشکلات ایمنی و حوادث را می توان با آمار بیان کرد اما هرگز با آمار نمی توان احساسات غم انگیز و آسیب های روحی و روانی صدمه دیدگان را بیان کرد بنابراین لازم است با ارتقای فرهنگ ایمنی به کاهش حوادث و افزایش درک شرایط حادثه دیدگان، کمک کنیم.

 ذوب آهن اصفهان از دیر باز نسبت به سلامت کارکنان جدی بود

مجید مشایخ مدیر گروه بهداشت حرفه ای استان اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان از دیر باز نسبت به صیانت از سلامت کارکنان بسیار سخت گیر و جدی بود.
وی افزود: همه گیری کرونا به ما یادآوری کرد که سرمایه گذاری در حوزه بهداشت حرفه ای از ضروریاتی است که سلامت کل جامعه را تضمین می کند.
مشایخ تاکید کرد: ایمنی هیچگاه جدای از کار نیست و برای ارتقاء فرهنگ ایمنی حرفه ای در سازمان ها باید به این باور برسیم که ایمنی جزیی از کار است و باید در هر مکان و هرلحظه آن را مدنظر داشته باشیم.
مسعود ریسمان چیان مدیر گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشگاه اصفهان نیز گفت: پاندومی کرونا اهمیت مشارکت اجتماعی در ارتقاء فرهنگ ایمنی و بهداشت در جامعه را نشان داد.
وی افزود: باید آموزش ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز به تغییر باورها و رویکردها برای تقویت فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای منجر شود.
ریسمان چیان افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای در سازمان، باید افراد با انتخاب خود به اصول ایمنی و بهداشت پایبند باشند و کنترل بیرونی و وضع دستورالعمل و قوانین مرتبط با آن صرفا نمی تواند باعث تغییر ذاتی در رفتار افراد شود.
شایان ذکر است؛ در این آیین از ۱۷ پیشکسوتان و فعالان ایمنی و بهداشت شرکت تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: