لزوم اجرای معماری سازمانی برای هم‌افزایی بیشتر در فولاد مبارکه

لزوم اجرای معماری سازمانی برای هم‌افزایی بیشتر در فولاد مبارکه
کدخبر : 557022

در همایش تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد بر لزوم اجرای معماری سازمانی برای هم‌افزایی بیشتر در فولاد مبارکه تاکید شد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان: «محمد ناظمی هرندی» معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در این همایش اظهار کرد: فولاد مبارکه همواره در مسیر رشد بوده و جزو معدود شرکت‌هایی به شمار می‌رود که تقریبا هیچ‌گاه رشد آن متوقف نشده است.
وی افزود: این مورد ناشی از ارزش‌هایی مثل منابع انسانی باکیفیت یا مشارکت‌های ارزشمندی است که در فولاد مبارکه و پیرامون آن شکل گرفته است. این موارد در نهایت به کسب ِجایگاه ارزشمندِ امروز فولاد مبارکه منتهی شده است.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم که ضمن اینکه بسیار ارزشمند است، به‌شدت تهدید می‌شود. ازآنجاکه پیش‌بینی ما برای آینده نه‌چندان دور، سخت‌تر شدن فضای رقابت است، ضرورت دارد تدابیر جدیدی اتخاذ کنیم و در مسیر حرکت خود طی سه سال آینده، دست به تغییر و تحولات اساسی بزنیم.
ناظمی هرندی با اشاره فرایند رشد و توسعه سازمان‌ها اظهار کرد: اداره کردن مجموعه‌ها اگر صرفا بر اساس جمع جبری عملکردها باشد، ارزش‌افزوده خاصی ایجاد نمی‌کند. ارزش کلیدی آنجاست که شرکت‌ها، وقتی در کنار هم هستند نسبت به زمانی که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند، ارزش‌های به‌مراتب بزرگ‌تری ایجاد کنند.
وی با اشاره به قدمت شرکت توکافولاد گفت: سازماندهی شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه نیاز به برنامه‌ای منسجم دارد. در چند سال گذشته، اقدامات خوبی برای ایجاد یکپارچگی انجام شده است. در دوره مدیریت دکتر طیب‌نیا، با توجه به اهداف موجود باید کارهای مهم‌تری انجام دهیم. در همین راستا بر اساس نظر کارشناسی مشاوران فولاد مبارکه، لازم است یک طرح معماری سازمانی برای هم‌افزایی بیشتر اجرا شود.
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اظهار کرد: در این حوزه لازم است پس از مشخص شدن استراتژی‌های رشد، نحوه مدیریت سبد سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و مواردی از این قبیل، فرایندهای متناسب و پس از آن ساختارهای لازم شکل بگیرد. پس از ساختارها باید نظام حکمرانی گروه بهبود یابد و متناسب با آن سیستم‌های چابک طراحی شود. مجموع این اقدامات در نهایت باعث دست‌یابی به اهداف سازمانی فولاد مبارکه می‌شود.
غلامرضا طاهری، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه نیز در این همایش اظهار کرد: ارزش‌آفرینی و هم‌افزایی بسیار حائز اهمیت است، اما اینکه چرا شرکت‌ها به این دو نیاز دارند به رقابت و رقابت‌پذیری شرکت‌ها بازمی‌گردد.
وی افزود: کسب‌وکارهای ما در حال تغییر و تحولات جدی هستند. علت اصلی آن هم ورود بازیگران جدید به کسب‌وکارهای مختلف است. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر ذائقه رفتاری مصرف‌کنندگان در حوزه‌های مختلف است.
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به لزوم توجه به تغییرات فناوری گفت: تغییراتی که در اِلـِـمان‌های ساختار هزینه‌ای در حال ایجاد است و بر اساس آن ساختار هزینه و درآمد تغییر می‌کنند، می‌تواند باعث رقابت‌پذیری شود.
طاهری افزود: برای رقابت‌پذیر بودن باید به توسعه توجه کرد. این مسئله باعث می‌شود شرکت‌ها کسب‌وکارشان را بازبینی و حتی در برخی موارد تغییرات بنیادی در آن ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: در بحث توسعه باید ویژگی‌ها و انواع توسعه مدنظر قرار گیرد. به‌علاوه باید توجه داشت توسعه‌ها باید هوشمند، برنامه‌ریزی‌شده و هم‌راستا با سیاست‌های کلان و مأموریت‌های سازمانی اجرا شود و در نهایت برای همه ذی‌نفعان تولید ارزش کند.
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با بیان اینکه توسعه باید چابک باشد گفت: لازم است توسعه در زمان مناسب خود و در بخش‌های فرایندی در زمینه کالا و خدمات انجام شود. همچنین لازم است فرایندها نیز متناسب با تغییرات ایجاد شود. این مسئله در کسب‌وکارهای جدید نیز وجود دارد.
وی در پایان گفت: این مفاهیم در ۵ بخش شامل زنجیره ارزش، پشتیبانی فناوری، پشتیبانی تجهیزاتی، مدیریت بازار و مسئولیت اجتماعی در فولاد مبارکه نیز تشکیل شده است.
احمدرضا سبزواری، مدیرعامل گروه توکافولاد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت جلسات تدوین استراتژی اظهار کرد: در این جلسات راه آینده شرکت مشخص می‌شود و بنابراین حائز اهمیت است.
وی افزود: گروه توکافولاد یک گروه نجیب و زحمت‌کش است. خوشبختانه سلامتِ نفسی که در کل مجموعه وجود دارد زبانزد است؛ بنابراین مجموعه گروه توکا در چیدمان و معماری جدید به‌عنوان اولین گروهی که در کنار فولاد مبارکه ایجاد شد نقش پررنگ‌تری در ارزش‌آفرینی گروه خواهد داشت.
مدیرعامل گروه توکافولاد گفت: برای اینکه استراتژی صحیحی تدوین شود، باید نقاط قوت گروه مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود. شعار شرکت توکافولاد در سال جاری در ۴ محور سلامت مالی، دانایی‌‌محوری، تعامل حداکثری و توسعه سهم بازار پایدار تدوین شده است.
سبزواری گفت: رضایت فولاد مبارکه از توکا فولاد از نظر مشتری باید ۱۰۰ درصد باشد. از آنجا که توکا فولاد یک شرکت بورسی است، باید علاوه بر فولاد مبارکه، از منظر سایر ذی‌نفعان نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: نکته مهم بعدی این است که بعضا کسب‌وکارهای سنتی در هلدینگ توکا مورد هجمه قرار می‌گیرد. ما منتظریم که نتایج حاصل از اقدامات موجب تقویت کارهای در حال انجام شود. البته گروه توکا نیز باید پوست‌اندازی کند و نوآور باشد و بتواند تعامل خوبی با مجموعه فولاد مبارکه باشد. اگر حمایت‌های مناسب از سمت فولاد مبارکه انجام شود، هلدینگ توکافولاد بازوی بسیار مطمئن، کارآمد و متخصص فولاد مبارکه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: