بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشستگان

جزییات حقوق بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است ؟

جزییات حقوق بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است ؟
کدخبر : 557259

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جمع بازنشستگان و اعضای این اتحادیه با اشاره به تعلل دولت در افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در این زمینه ما حجت را بر مسئولین تمام شده نمی‌بینیم و به همین دلیل هنوز روی تبلیغ و گفتگو و مذاکره و سخنرانی تمرکز می‌کنیم.

بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان واریز شد؟">حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.بازنشستگان">حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حسن صادقی بیان کرد: دولت اگر می‌خواهد برای مخارج کشور به‌صورت غیر مستقیم مالیاتی بگیرد باید از افراد بالای دریافتی ۲۰ میلیون تومان مالیات بگیرد.

 حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جمع بازنشستگان و اعضای این اتحادیه با اشاره به تعلل دولت در افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در این زمینه ما حجت را بر مسئولین تمام شده نمی‌بینیم و به همین دلیل هنوز روی تبلیغ و گفتگو و مذاکره و سخنرانی تمرکز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «دولت هنوز روی تعدیل دستمزدها تاکید دارد» تصریح کرد: چند تن از وزیران و اعضای هیئت دولت اخیرا با طرفین کارفرمایی و کارگری در این زمینه جلسه‌ای داشتند و در آن جلسه دولت افزایش ۵۷درصدی حداقل‌بگیران را پذیرفته ولی برای سایر سطوح دریافتی و متوسط بگیران به‌جای افزایش قانونی ۳۸درصدی، بحث افزایش ۱۰درصدی حقوق را مطرح کرده‌اند. در ادامه طرف کارفرمایی نیز با افزایش ۱۰درصدی سایر سطوح به‌جای ۳۸ درصد افزایش ابتدا موافقت کرده اما جلسه به‌دلیل اظهارات وزیر اقتصاد درباره شروط افزایش ۱۰درصدی به حاشیه کشیده شده و به نتیجه نرسیده است. 

صادقی با تاکید بر اینکه «دولت در حالی مدعی تصمیمات سخت است و جراحی است که در این مورد تبعیض قائل می‌شود» افزود: آیا هدف دولت از جراحی اقتصادی رفاه حال چند بدهکار و سرمایه دار بانکی است؟ ما تاکید داریم که جراحی اقتصادی اول در بودجه باید رخ دهد نه اینکه مخارج دولت آنقدر افزایش یابد که دیگر بودجه عمرانی دولت تصعید شود.

عضو مرکزی خانه کارگر با بیان اینکه «دولت اگر جراحی اقتصادی می‌خواهد باید از بدهکاران بانکی خودشان شروع کند» اظهار کرد: تعداد حداقل بگیر صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بسیار بیشتر از حداقل‌بگیران سایر صندوق‌ها است، که حدود۹۰۰هزار نفر هستند. همچنین ۷۰۰هزار نفر از بازنشستگان دو برابر حداقل‌بگیران حقوق می‌گیرند و ۶۰۰ هزار نفر سه برابر حداقل حقوق می‌گیرند. به عبارت بهتر، ما تعداد متوسط بگیر بیشتری داریم و این رقم‌ها بسیار زیاد است. 

وی با انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز در زمینه پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم، اظهار کرد: دولت باید بداند که با یک جامعه متنوع حقوق‌بگیر طرف است و اگر می‌خواهد برای مخارج کشور به‌صورت غیر مستقیم مالیاتی بگیرد باید از افراد بالای دریافتی ۲۰ میلیون تومان مالیات بگیرد. دولت نباید بدهی‌های خود را از حساب فقرا و کف بگیر و متوسط‌بگیر پایین صندوق تامین اجتماعی بگیرد. جز این است که دولت زورش به بدهکاران بانکی و حداکثر بگیران نمی‌رسد؟ 

صادقی با اشاره به اینکه «سقف دریافتی تامین اجتماعی ۱۷ میلیون است ولی سقف دریافتی بازنشستگان کشوری ۳۶ میلیون تومان است و این تبعیض است» گفت: حقوق ما اسفند اضافه شده است و اکنون سه ماه حقوق معوقه داریم که از نظر آقایان باعث تورم است. من امروز از آن‌ها می‌خواهم یک نفر از اقتصاددانان مورد تایید کارفرمایان و دولت را معرفی کنند تا در اینجا جرات به انجام مناظره داشته باشد و نشان دهیم اثر حقوق ما روی تورم چقدر است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه «آثار برخی تصمیمات در بحث یارانه باعث تورم شده نه افزایش حقوق ما و ما حاضر هستیم این را اثبات کنیم» ادامه داد: بازنشستگان باید برای دفاع از حقوق خود یک تبلیغ برای طرح مطالبات خود داشته باشند و  ما باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته و با رسانه‌ها ارتباط بگیریم.

وی با اشاره به نقش صداوسیما گفت: اینکه صداوسیما به جای انعکاس مطالبات در فروشگاه‌ها به دنبال قیمت‌های پایین‌تر بگردد، عملی است که باعث تمسخر دیگران شده و باعث می‌شود رسانه‌های بیگانه صدای برخی مطالبات شوند که این خلاف مصالح کشور است. 

این فعال کارگری و صنفی با اشاره به اینکه «افرادی که مالک کالای بادوام هستند در این ساختار تورمی چند برابر سود می‌کنند و سپرده و حقوق افراد غیرمالک نیز با این جراحی‌های قیمتی نابود می‌شود» گفت: برای جراحی اقتصادی ابتدا باید با ضخیم کردن پوشش حمایتی باشد، اما دولت این طرح‌ها را در اوج بحران تورمی اجرا می‌کند. ما باید یک راهبرد واحد در مطالبات و گفته‌ها داشته باشیم و به‌جای بیان سخنان مدنظر ضد انقلاب و توهین، مطالبات صنفی خود را بیان کنیم تا بهانه به دست دشمنان منافع و حقوق خود ندهیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: