خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت
کدخبر : 575775

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱، سود سهام، مطالبات و حق تقدم بیش از ۹۰ میلیون سهامدار پرداخت کرده است.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار درخصوص جزئیات واریز سود جاری و مطالبات سهامداران، گفت: در پایان ۱۱ ماه ابتدایی امسال، ۶۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان سود جاری متعلق به ۴۷۳ ناشر از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب ۵۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۷۶۱ سهامدار واریز شد.
وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق، سمات سود سنواتی ۳۱۰ ناشر شامل ۳۱ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۷ سهامدار به ارزش ۶ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان را پرداخت کرده است.
مدیرعامل سمات درباره آخرین آمار واریز حق تقدم‌های استفاده نشده نیز اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ۱۴۰۱، بیش از ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان حق تقدم استفاده نشده متعلق به ۲ میلیون و یک هزار و ۱۹۰ سهامدار با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب سهامداران واریز شده است.
وی به آمار پرداخت سود جاری ناشران بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته که پرداخت سود توسط ناشران به صورت غیر الزام‌آور انجام می‌شد، بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۲ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان سود جاری متعلق به حساب ۴۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶ سهامدار (حقیقی، حقوقی، سبدگردان و صندوق) واریز شد که خوشبختانه امسال شاهد رشد بیش از ۲ برابری در تعداد واریزی‌ها و ۴.۵ برابری در مبلغ واریزی‌ها هستیم.
گفتنی است، از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ سازمان بورس همه ناشران بازار سرمایه موظف شدند تا سود سهام خود را از طریق شرکت سمات و با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کنند.
بر اساس این مصوبه در بندالحاقی اصلاح شده (۲) تبصره (۵) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

خریداران این خودرو ۱۰۷ میلیون تومان سود کسب کردند

سراتو ۱.۵ میلیاردی در ایران در کشورهای خلیج فارس ۱۵۰ میلیون تومان است!

چرا مردم نباید سکه بخرند؟! / پیش بینی جدید قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا

زشت ترین خودروی بازار ایران ۱ میلیارد شد

ساعت تحویل سال ۱۴۰۲ اعلام شد + تقویم ۱۴۰۲

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: