ابربد‎هکار مالیاتی ایران با ۱۵ سال فرار مالیاتی شناسایی شد

ابربد‎هکار مالیاتی ایران با ۱۵ سال فرار مالیاتی شناسایی شد
کدخبر : 575873

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی اموال ابر بدهکار مالیاتی که با شگرد‌های خاص، ۱۵ سال اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، خبر داد.

داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  با اشاره به اینکه در سند مردمی دولت سیزدهم، موضوع مبارزه با فرار مالیاتی و شفاف‌سازی اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای تحقق این برنامه، نظام مالیاتی در دوره تحولی به سمتی حرکت می‌کند که درآمد‌های مالیاتی از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید تأمین شده و فشار بر مؤدیان منضبط که به تکالیف خود عمل کرده و حساب و کتاب شفاف دارند، به حداقل برسد.

داود منظور گفت: در همین راستا اقدامات وصول مالیات یکی از ابر بدهکاران مالیاتی که با شگرد‌های خاص در طول ۵۵۲۰ روز اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، انجام و از طریق شناسایی املاک و جریان فروش کالا با استفاده از حساب دیگران در مرحله وصول قرار گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این بدهکار مالیاتی بیش از ۲۴ شرکت در هشت استان کشور دارد و در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی داشته است، گفت: بخش عمده‌ای از بدهی‌های مالیاتی و بانکی مربوط به شرکت‌های اقماری نامبرده که جزء شرکت‌های بورسی نیز است، با اخذ وکالت‌نامه‌های بلاعزل توسط ایشان به نفع شرکت‌های سهامی خاص تأمین دلیل شده یا پس از تملک آن‌ها توسط بانک‌ها بابت بدهی معوقه مجدداً برای شرکت‌های سهامی خاص خود خریداری شده است.

وی با اشاره به گسترده بودن فرار مالیاتی در کشور تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی برای برخورد با جرایم اقتصادی، فرار مالیاتی و پیشگیری از زمینه‌های وقوع این پدیده، عزم جدی و قاطع دارد که با همکاری نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه در حال سرعت گرفتن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: