یک میلیاردی شدن پژو ۲۰۷ و هفت نکته باورنکردنی درباره آن!

یک میلیاردی شدن پژو ۲۰۷ و هفت نکته باورنکردنی درباره آن!
کدخبر : 576042

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای را می‌توانیم در این مقطع گران‌ترین خودرو داخلی بدانیم

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد از مرز یک میلیارد عبور کرده است. فروشنده‌های پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای یا همان پانوراما در اولین روز‌های اسفند امسال آن را تقریبا چهار برابر قیمت کارخانه آگهی می‌کنند و روند هفته‌های گذشته در بازار آزاد جوری بوده که در یک ماه گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای اضافه شده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در آخرین عرضه بورسی، ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد فروخته شده، اما حداقل تا پایان سال خبری از عرضه این محصول در بورس کالا نیست و از طرفی سخنگوی وزارت صمت گفته تا پایان امسال فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی انجام نمی‌شود.

۱- تفاوت قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در کارخانه و بازار به ۲۷۰ درصد رسیده است. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در کارخانه ۲۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و عدد یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان را می‌توانیم میانگین قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در جدید‌ترین آگهی‌های مربوط به فروش مدل‌های ۱۴۰۱ درنظر بگیریم. به‌این ترتیب پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای را کمی بیش از ۷۶۰ میلیون گران‌تر از قیمت کارخانه دست به دست می‌کنند. البته همانطور که سخنگوی وزارت صمت گفته، حداقل تا پایان امسال خبری از فروش خودرو در کارخانه نیست و فعلا چیزی به‌اسم فروش ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای با قرعه‌کشی وجود ندارد.

۲- قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۱ در جدید‌ترین آگهی‌های فروش خودرو دست‌کم ۹۳۰ میلیون تومان است. یکی از نمایشگاه‌های خودرو در غرب تهران، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۱ را با رنگ سفید ۹۳۰ میلیون تومان آگهی کرده است. همان حوالی پژو ۲۷۰ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای را با رنگ سبز کله‌غازی ۹۵۰ میلیون می‌فروشند و قتی سراغ مدل‌های تولید شده در سال ۱۴۰۰ می‌رویم، کف قیمت تا حدود ۹۲۰ میلیون تومان پایین می‌آید. مثل پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۰ که در تهران با رنگ سفید، ۹۱۹ میلیون تومان آگهی شده است. این مورد‌ها را تا حدودی می‌توانیم کف قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در جدید‌ترین آگهی‌ها بدانیم وگرنه تا چشم کار می‌کند، ارقام بالای یک میلیارد وجود دارد و برخی سایت‌های معروف به‌خاطر بالاتر بودن نرخ پیشنهادی فروشنده از ارقام منصفانه، از نشان دادن قیمت خودداری می‌کنند.

۳- پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای را می‌توانیم در این مقطع گران‌ترین خودرو داخلی بدانیم. اگر همان عدد یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان را به‌عنوان میانگین قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد درنظر بگیریم، آنوقت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معدود مدل‌های صفرکیلومتر تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که در سال ۹۸ تولید شدند، درحال حاضر حول‌وحوش ۹۵۰ میلیون معامله می‌شوند. قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد به مرز ۹۰۰ میلیون رسیده و خریداران دنا پلاس اتوماتیک حداقل ۸۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند.

۴- قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک که الان از مرز یک میلیارد عبور کرده است، ابتدای سال حدود ۵۵۰ میلیون تومان بود. شش ماه پیش می‌توانستید با ۶۲۰ میلیون تومان، دنبال خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای بروید. اگر راه دور نرویم، باید به همین یک ماه پیش اشاره کنیم که قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد تقریبا ۷۴۰ میلیون تومان بود. یعنی ظرف یک ماه حدود ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد اضافه شده که معادل افزایش قیمت ۴۰ درصدی است. ایرانخودرو اواسط سال ۹۹، تولید پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک کلید زد و بدنیست بدانید آن موقع قیمت ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان بود.

۵- قیمت ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد معادل ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار است. اگر اعداد فعلی نرخ دلار آزاد را ملاک قرار بدهیم، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای دقیقا با ۱۸ هزار و ۵۷۱ دلار آمریکا برابری می‌کند. با یک سرچ ساده به امثال هیوندای النترا، تویوتا کرولا، کیا سراتو و مزدا ۳ به‌عنوان مدل‌های تقریبا ۲۰ هزار دلاری در بازار جهانی می‌رسیم.

۶- قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای، در بازار مدل‌های دست‌دوم با خودرو‌هایی مثل هیوندای i۳۰ و کیا سراتو یا حتی شاسی‌بلند‌هایی مثل جک S۳ و چانگان برابری می‌کند. فروشنده هیوندای i۳۰ مدل ۲۰۱۰ آن را با ۱۷۰ هزارکیلومتر کارکرد، دقیقا یک میلیارد می‌فروشد. کیا سراتو مدل مدل ۲۰۱۱ را که ۲۵۰ هزار کیلومتر راه رفته، با همین قیمت می‌فروشند. جک S۳ مدل ۹۷ را با ۵۰ هزارکیلومتر کارکرد به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلند‌های فعلی ۹۵۰ میلیون آگهی کردند و قیمت چانگان Cs۳۵ مدل ۹۸ که سایپا آن را مونتاژ کرده، با حدود ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد، یک میلیارد تومان اعلام شده است.

۷- پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای آخرین بار ۲۶ آذر امسال از طریق بورس فروخته شده است. آن زمان خریداران پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای حدود ۵۷۷ میلیون تومان برای مدل‌های مشکی و سفید هزینه کردند. عددی که تقریبا ۹۰ میلیون تومان کمتر از قیمت روز پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد بوده است. از طرفی فعلا در برنامه ایرانخودرو چیزی به‌اسم عرضه ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای تا پایان سال وجود ندارد و قرار است دو هزار دستگاه ۲۰۷ اتوماتیک با سقف فلزی در اسفند امسال روی از این طریق فروخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: