قیمت عجیب و غریب کامیون ۶۲ ساله ایران خودرو، برق از سر مدیران «مرسدس بنز» می‌پراند!

قیمت عجیب و غریب کامیون ۶۲ ساله ایران خودرو، برق از سر مدیران «مرسدس بنز» می‌پراند!
کدخبر : 576127

مرسدس‌بنز مایلر؛ نامی که در صنعت ساخت کامیون و خودرو‌های سنگین در ایران، بسیار پررنگ است. اما اگر مالکین این برند معروف بدانند در ایران تریلی ده چرخ ۶۲ ساله شان به قیمت ۱۰۰ هزار دلار معامله می‌شود، برق از سرشان می‌پرد!

بر اساس آخرین آگهی پیش فروش کارخانه‌ای این کامیون ده چرخ، قیمت کارخانه‌ای این محصول حدود ۳ میلیارد تومان است. اما در آگهی‌های فروش آن در سایت‌های فروش خودرو به قیمت‌های سرسام آوری، چون ۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان هم برای نمونه‌های صفر کیلومترش می‌رسید که با قیمت حدودی دلار در بازار آزاد تهران، به رقمی حدود ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. یعنی تکنولوژی ۶۰ سال قبل ساخت کامیون که اقلا ۳۰ سالی می‌شود که از گردونه ساخت خارج شده است، رقمی حدود ۱۰۰ هزار دلار در ایران قیمت دارد!

تریلی‌های ده چرخ بنز، از حوالی ۱۹۵۰ به بعد برای خود شهرتی جهانی یافتند. آن‌ها در ایران هم بازار ویژه‌ای داشتند و برای خود نامی ویژه پیدا کردند. مایلر نامی است که در ایران به آن معروف شدند و به طور رسمی چنین اسمی در بین محصولات مرسدس‌بنز دیده نمی‌شود.

2020091287100930

تولید این کامیون از سال ۱۹۵۹ در آلمان شروع شد و تا سال ۱۹۹۵ برای صادرات ادامه پیدا کرد. مدل‌های سبک‌تر این سری در شهر مانهایم و مدل‌های سنگین‌تر در شهر گاگناو آلمان تولید می‌شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: