حج ۲۵۰ میلیون تومانی برای خریداران فیش حج!

کدخبر : 576289

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز دهم اسفندماه آغاز می‌شود و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، مشمولان حج تمتع در پنج اولویت هستند که علاوه بر زائران حج ۱۳۹۹ که هزینه این سفر را واریز کرده و از سفر انصراف نداده‌اند، دارندگان فیش حج تا اول خرداد ۱۳۸۶ در اولویت قرار دارند.

با توجه به اینکه هزینه حج تمتع حداقل ۱۳۰ میلیون تومان است و این مبلغ به صورت علی الحساب پیش‌بینی شده است، در صورتی که اگر فردی بخواهد فیش حج خریداری کند، باید هزینه این سفر را مجزا بپردازد؛ به طوری که اگر مثلا فیش حج را ۱۲۰ میلیون هم بخرد، باید علاوه بر این مبلغ، هزینه حج تمتع که در حال حاضر حداقل ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده، پرداخت کند. به این ترتیب حج تمتع برای چنین افرادی ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود که البته در صورتی فیش را بیش‌تر خریده باشد یا اینکه در کاروان‌های بهتری بخواهند ثبت‌نام کنند، این مبلغ افرایش خواهد یافت. چرا که به احتمال زیاد ۱۳۰ میلیون تومان که اعلام شده، برای کاروان‌های درجه چندم است.

قاسمی، یکی از مدیران کاروان‌های حج تمتع می‌گوید: هزینه حج تمتع در سال آینده با توجه به افزایش نرخ دلار بالا رفته است و این موضوع باعث شده تا برخی از افرادی که در سال‌های ۱۳۸۶ به قبل اقدام به خریداری فیش حج با قیمت‌های یک میلیون تومان، ۸۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان یا حتی خیلی قبل‌تر با قیمت ۱۸ تا ۲۷ هزار تومان کرده بودند، دیگر استطاعت مالی نداشته و نتوانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند. در این صورت، دیگر آن‌ها مستطیع نبوده و حج به آن‌ها واجب نیست و می‌توانند فیش خود را به افراد مستطیع بفروشند یا آن را تا زمان استطاعت مالی نگه دارند.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که فیش حج تمتع دارند، در انتظار تشرف به این سفر معنوی هستند و در صورتی که سالانه حدود ۸۰ هزار نفر هم به حج تمتع مشرف شوند، اعزام دارندگان فیش حج تا نزدیک به ۱۴ سال طول می‌کشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • مقدم

    خدایا خودت به حال ملت بیچاره کشوررحم و مروت بفرما/پروردگارا بااین افزایش نجومی روزبه روز قیمت هاخودت پناهگاه ملجاملت بیچاره ایران باش