چطور در یوسف‌آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟ + جدول قیمت

چطور در یوسف‌آباد زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟ + جدول قیمت
کدخبر : 576743

آپارتمان ۸۹ متری در یوسف‌آباد ۴.۵ میلیارد آگهی شده. طبق آمار‌های رسمی ارزش چنین خانه‌ای در منطقه شش به‌طور متوسط ۱.۷ میلیارد یعنی ۳۰ درصد بیشتر است

قیمت آپارتمان در یوسف‌آباد براساس آمار‌های رسمی به‌طور میانگین متری ۷۰ میلیون تومان است. این عدد به آخرین گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار در دی‌ماه امسال تعلق دارد و نه فقط یوسف‌آباد، بلکه تمام محله‌های منطقه شش را شامل می‌شود. با این حال اگر همین عدد ۷۰ میلیون تومان را ملاک قرار بدهیم، براساس جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های معروف، فایل‌های زیادی به‌عنوان گزینه خرید در یوسف‌آباد خواهیم داشت که اصطلاحا زیر قیمت بازار آگهی شده‌اند. البته اغلب این خانه‌ها یا بدون آسانسور و پارکینگ فروخته می‌شوند یا عمر بنای بالایی دارند.

قیمت آپارتمان ۷۰ متری در یوسف‌آباد توسط فرشنده‌ای چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. خریدار باید بابت هر مترمربع نزدیک ۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازد که از متوسط قیمت خانه‌های منطقه شش که یوسف‌آباد را در خود جای داده، نزدیک شش میلیون تومان کمتر است. چیزی که باعث شده فروشنده اصطلاحا زیر قیمت منطقه دنبال مشتری بگردد، به نداشتن آسانسور آن هم بابت خانه‌ای که طبقه سوم قرار گرفته ارتباط دارد. از طرفی حدود ۲۰ سال از عمر بنا واحد می‌گذرد و پارکینگ و انباری را باید جزو مهمترین امکانات آن بدنیم.

آپارتمان ۸۰ متری دیگری در یوسف‌آباد تقریبا مشابه فایل قبلی وجود دارد. متراژ این یکی به ۸۰ می‌رسد و دوتا اتاق خواب دارد. فروشنده قیمتش را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعیین کرده که به‌این ترتیب ارزش هر متر معادل ۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این عدد نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۲ میلیون تومان بیشتر است، اما درمقایسه با منطقه شش و محدوده یوسف‌آباد سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمتر است. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم طبقه سوم قرار دارد، اما از نعمت آسانسور محروم است. فروشنده به پارکینگ و انباری به‌عنوان امکانات اشاره کرده و عمر بنا واحد به سال ۸۵ برمی‌گردد.

آپارتمان ۸۹ متری در یوسف‌آباد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است؛ متری ۵۰ میلیون تومان. عددی که نه فقط از منطقه شش بلکه از ۱۳ منطقه دیگر تهران در دی‌ماه امسال کمتر است و فروشنده حاضر شده آن را چهار میلیون کمتر از میانگین قیمت خانه‌های تهران بفروشد. عمربنای بالای ۳۰ سال اولین دلیلی است که باعث شده این خانه را با چنین قیمتی بفروشند و علاوه بر آن باید به نداشتن پارکینگ، انباری و آسانسور هم اشاره کنیم. خانه‌ای که طبقه دوم قرار گرفته و باوجود متراژ تقریبا ۹۰ متری، فقط یک اتاق خواب دارد.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری در یک آگهی دیگر دقیقا هفت میلیارد تومان نوشته شده و به‌این ترتیب ارزش هر متر این خانه را باید ۷۰ میلیون تومان درنظربگیریم. رقم پیشنهادی فروشنده معادل متوسط قیمت خانه‌های معامله شده در دی‌ماه ۱۴۰۱ در منطقه شش بوده است. بد نیست بدانید براساس آمار‌های رسمی دی‌ماه ۱۴۰۰ یعنی یک سال قبل میانگین قیمت خانه‌های خریدو‌فروش شده در محدوده یوسف‌آباد متری ۴۶ میلیون تومان بوده و این عدد ظرف یک سال نزدیک ۵۲ درصد رشد داشته است. واحد طبقه دوم قرار دارد، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست انباری و پارکینگ را باید جزو امکانات آن حساب کنیم. از طرفی ۲۶ سال از عمر بنا واحد می‌گذرد.

آپارتمان ۱۲۰ متری در یوسف‌آباد با قیمت هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین جدید‌تین آگهی‌های فروش به‌چشم می‌خورد. فروشنده تصمیم گرفته بابت هر متر ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کند که ۲.۵ میلیون زیر قیمت منطقه است. درعوض واحد بااینکه طبقه سوم قرار گرفته، آسانسور ندارد. مثل اغلب مورد‌های قبلی، داشتن پارکینگ مهمترین آپشن این آپارتمان به‌حساب می‌آید. دقیقا ۳۰ سال از عمر بنا آپارتمان می‌گذرد و داخل آن دوتا اتاق خواب وجود دارد.

جدید‌ترین قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسکن یوسف‌آباد

متراژ

عمر بنا

توضیح

قیمت پیشنهادی

قیمت هر متر

۷۰ متر

۲۰ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۴.۵ میلیارد

۶۴.۲ میلیون تومان

۸۰ متر

۱۶ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۵.۴ میلیارد

۶۶.۶ میلیون تومان

۸۹ متری

بالای ۳۰ سال

طبقه دوم بدون آسانسور، بدون پارکینگ

۴.۵ میلیارد

۵۰ میلیون تومان

۱۰۰ متر

۲۶ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

هفت میلیارد تومان

۷۰ میلیون تومان

۱۲۰ متر

۳۰ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۸.۱ میلیارد تومان

۶۷.۵ میلیون تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: