معاون وزیر نفت در امور گاز:

فرزندان و نسل‌های بعد از خود را به شناخت مفاهیم قرآن تشویق کنیم

فرزندان و نسل‌های بعد از خود را به شناخت مفاهیم قرآن تشویق کنیم
کدخبر : 536862

به نظر من، معجزه اصلی قرآن کریم در مفهوم و محتوای آن است؛ مفهومی زیبا و کاربردی که آن را مقدس می‌کند.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین افتتاح دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم «بهار در بهار»، ویژه کارکنان شرکت ملی گاز ایران که صبح امروز ۲۴ دی ماه با حضور مشاور فرهنگی و دبیر شورای اقامه وزارت نفت، مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران و رئیس دارالقرآن وزارت نفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش تمامی همکاران و دست‌اندرکارانی که با جدیت و پشتکار، به رغم مسایل موجود، این مهم را به انجام رساندند، با بیان این مطلب، اظهار داشت: تلاش شما دوستان برای شناخت مفاهیم اصلی قرآن و شناساندن آن به نسل جوان امروز، ستودنی است.

وی ادامه داد: باید برای فرزندان‌مان و نسل آینده، بخصوص در این زمان که نمی‌توانیم آن‌ها را تنها با یک واژه «تقدس» درگیر کنیم، مفهوم کلام مقدس را به عینیت برسانیم.

تربتی با بیان این که باید تلاش کنیم تا جوانان و نسل آتی ما از مفهوم کلام قرآنی به معجزه آن برسند، گفت: این دقیقاً همان کاری است که شما دارید انجام می‌دهید؛ یعنی باید مفاهیم را آن‌قدر گویا بیان کنید که جوانان طالب قرآن، از روی مفاهیم به مقدس بودن آن پی ببرند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: پس چه خوب است که ما فرزندان خود و نسل‌های بعد از خود را به شناخت مفاهیم اصلی قرآن تشویق کنیم تا اول مفاهیم و اصول آن را شناخته و درک کنند، سپس آن را مقدس شمرده و به دستوراتش عمل کنند، در این صورت دیگر هیچ‌گاه نه از قرآن جدا می‌شوند و نه جایگاه دیگری را در این زمینه می‌پذیرند.

مهندس تربتی افزود: خطبه‌های ائمه نیز همین‌طور است، مانند ما مطول صحبت نمی‌کنند، ولی چون غرق در قرآن هستند، کلام‌شان نفوذ بیشتری دارد و مفهوم نافذتری را به دیگران القا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که بهترین راه و فرآیند مقدس شدن قرآن برای مردم، حرکت از جزء یعنی مفاهیم به کل، یعنی مقدس بودن آن است، گفت: این که قرآن کریم، طی این سال‌ها پابرجا و مقدس مانده و پس از گذشت این همه سال، نه خدشه‌ای به آن وارد و نه از میزان تقدس آن، کم شده، بلکه بیشتر هم به آن، روی آورده‌اند، همین مفاهیم اصولی و درست قرآن است.

وی قرآن را کتاب جامع قوانین اجتماعی خواند و اظهار داشت: قرآن هم همانند یک قانون است، ولی برعکس قوانین فیزیک و قوانین نسبی، قوانینی اجتماعی و جامعه‌شناسی برای مدیریت جامعه ارایه می‌کند. در تمام مفاهیم قرآنی، قوانینی برای بهتر کردن جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، آمده و مهم‌تر آن که تابع زمان و قومیت نیز نمی‌باشد. این قانون یک قانون دائمی است. قوانینی اجتماعی که بدون خدشه است و نکته جالب آن که، این قوانین همیشه از درک بشر بالاتر بوده‌اند.

تربتی در پایان، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات، تصریح کرد: علت این که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من دیگر کاملاً قرآن را فهمیده‌ام، این است که وسعت این مفاهیم از درک بشر بالاتر است و هرچه که جلوتر می‌رویم، درمی‌یابیم که باز هم آن را نشناخته‌ایم؛ در واقع، هرچه که به قرآن بیشتر ورود می‌کنید، بیشتر به معجزه آن پی می‌برید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: