آغاز بهره‌برداری از توربین‌های ارتقاءیافته نیروگاه سنندج مپنا

آغاز بهره‌برداری از توربین‌های  ارتقاءیافته نیروگاه سنندج مپنا
کدخبر : 536879

به گزارش شما و اقتصاد: توربین‌های ارتقاءیافته گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج مپنا، روز سه‌شنبه 25 آذر 1399، با دستور وزیر نیرو (از طریق ویدئوکنفرانس) مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

به گزارش شما و اقتصاد: ارتقاء ظرفیت سه توربین گازی نیروگاه سنندج ازV۹۴.۲  به MGT-۷۰ (VER۳)، به معنای توسعه محصولی در کلاس جهانی و با امکان رقابت با محصولات هم‌رده تولید شرکت‌های پیشرو بین‌المللی است.

طراحی به روز و فناوری‌های استفاده شده، توان جدید توربین  MGT-۷۰ (VER۳)را در شرایط استاندارد ایزو از ۱۵۹ مگاوات به ۱۸۴ مگاوات و راندمان آن را در سیکل ساده از ۳۴ درصد به ۳۶.۴ درصد و در سیکل ترکیبی از ۴۹ درصد به ۵۵ درصد افزایش داده است.

توان تولیدی بیشتر، کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی سالانه به میزان بیست میلیون متر مکعب به ازای هر واحد توربین گازی و کاهش چهل هزار تن تولید گاز گلخانه‌ای CO۲  از دستاوردهای این طرح ارتقاء است.

افزایش تولید در نیروگاه سنندج، معادل ساخت یک نیروگاه به ارزش بیش از پنجاه میلیون یورو است.

نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار، در هفت کیلومتری شمال غربی شهر سنندج و در ارتفاع ۱۵۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

این نیروگاه با توان تولیدی اسمی ۹۵۶ مگاوات متشکل از ۴ واحد گازی، هر یک به ظرفیت تولید اسمی ۱۵۹ مگاوات، در مجموع ۶۳۶ مگاوات و ۲ واحد بخار هر یک به ظرفیت تولید اسمی ۱۶۰ مگاوات در مجموع ۳۲۰ مگاوات توسط گروه مپنا احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

روابط عمومی گروه مپنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: