رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

پالایشگاه بیدبلند یک افتخار بزرگ است

 پالایشگاه بیدبلند یک افتخار بزرگ است
کدخبر : 538472

به گزارش شما و اقتصاد: رییس‌جمهور با اشاره به افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که فردا، پنجشنبه انجام می‌شود گفت: این افتتاح نشان می‌دهد بر سر تحریم حداکثری چه آمد.

به گزارش شما و اقتصاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: بیش از سه میلیارد دلار در پالایشگاه گاز بیدبلند سرمایه‌گذاری شده است و با افتتاح آن، فلرها که در آن گازهای همراه با نفت می‌سوخت، خاموش می‌شود و این کار کمک قابل توجهی به محیط‌زیست است و از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند.

وی افزود:  یادم هست از همان هفته‌های اولی که در دولت یازدهم انتخاب شده بودم؛ یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری به من فرمودند، این بود که برای این گازهای همراه با نفت که در فلرها می‌سوزد فکری کنید و من عرض کردم ما این طرح را اجرا خواهیم کرد.

رئیس دولت خاطر نشان کرد: این پروژه که پیش‌از دولت ما شروع شده بود و ۱۸ درصد پیشرفت پروژه داشت؛ اما ۸۲ درصد آن در این دولت انجام شده و فردا مردم از طریق صدا و سیما خواهند دید که این یک پالایشگاه بزرگ نیست؛ بلکه یک شهر بزرگ و یک افتخار بزرگ است.

گفتنی است با افتتاح این ابرپروژه در صورت تامین خوراک صد در صدی، بیدبلند بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی و در مجموع بیش از یک‌میلیارد دلار درآمد سالانه خواهد داشت.

 

 

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: