‍ استاندار مطرح کرد:

خراسان شمالی به طرح انتقال آب دریای عمان بپیوندد

خراسان شمالی به طرح انتقال آب دریای عمان بپیوندد
کدخبر : 539619

با پیگیری های مستمر محمدعلی شجاعی در نشست کارگروه استانهای منطقه ۵ کشور طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی مصوب شد.

استاندار خراسان شمالی در جلسه با استانداران استان های خراسان رضوی، جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان تمام قد از حق خراسان شمالی در بهره مندی از طرح انتقال آب #دریای_عمان دفاع کرد و نتیجتا این طرح را در کارگروه استانهای منطقه ۵ کشور مصوب نمود تا به مسئولان مربوطه در کشور ارائه شود.

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۸_۲۳-۱۲-۵۲

 

شجاعی در این جلسه خطاب به سایر همکاران خود در استان‌های شرقی کشور بیان کرد: طرح انتقال آب دریای عمان به استانها؛ نگاه به حال و آینده است. 

وی افزود: با توجه به شرایط کارشناسی شده در خراسان شمالی که لزوم بهره مندی این استان از این طرح را اثبات می‌کند و برای هموار شدن مسیر توسعه صنعت در این استان و نیز جهت #حفظ_منافع_مردم؛ خراسان شمالی نباید از این طرح جا بماند. 

شجاعی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی نیز باید در این طرح گنجانده شود افزود:  بدیهی است که باید در زمان خدمتمان آینده صنعت استان را در نظر بگیریم زیرا به سرانجام نرسیدن بحث آبرسانی به استان در برهه زمانی خدمت ما یعنی کشیدن #خط_قرمز روی آینده صنعت استان. پس وقتی زمان از دست برود، اقدام در آینده برای فراهم کردن ملزومات توسعه، از جمله حیاتی ترین آنها؛ آب، دیر خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این کارگروه باید عاقلانه عمل کند، اگر اکنون به جای خراسان شمالی استان دیگری در این وضعیت قرار داشت و در این طرح دیده نشده بود بنده باز هم همین نظر را داشتم. 

وی با بیان اینکه اکنون اگر صنعتی بخواهد در خراسان شمالی راه اندازی شود که تغییرات بزرگی در توسعه و آینده استان ایجاد کند؛ تامین آب مورد نیاز آن چالشی اساسی خواهد بود، بر الحاق خراسان شمالی در این طرح تأکید کرد. 

در نهایت استاندار خراسان شمالی با مجاب نموندن اعضای کارگروه استانی منطقه ۵ کشور، ارائه مصوبه بهره مندی خراسان شمالی از پروژه انتقال آب از دریای عمان به مسئولان کشور را به عنوان نتیجه نشست کاری در چابهار، برای استان به ارمغان آورد.

 

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۹_۱۱-۰۸-۲۹

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: