پتروشیمی بندرامام در سالی که گذشت

ثبت رکوردها و اولین ها در پتروشیمی بندرامام پایان ندارد

ثبت رکوردها و اولین ها در پتروشیمی بندرامام پایان ندارد
کدخبر : 540617

به گزارش شما و اقتصاد: پتروشیمی بندرامام در سال ۹۹ با وجود محدودیت های مختلف از جمله تحریم های چند جانبه شرکت های پتروشیمی بندرامام و ویروس منحوس کرونا اما با همت و سختکوشی کارکنان خود و مدیریت کارمحور و انسان‌دوست حمیدرضا رستمی دستاوردهای بزرگ و رکوردهایی را برای اولین مرتبه ثبت کرد.

به گزارش شما و اقتصاد:  عملکرد پتروشیمی بندرامام در سال ۹۹ را می توان در سه بخش تولید ، صادرات و HSE ، نیروی انسانی و مسئولیت های اجتماعی تقسیم و بررسی کرد.

پتروشیمی بندرامام در حوزه تولید محصولات و صادرات آن ها در سال جاری رکورد تولید بیش از ظرفیت اسمی چندین محصول را به ثبت رساند.

تولید بیش از ظرفیت اسمی و طراحی محصولاتی مانند MTBE ، PVC ، پلی اتیلن سنگین (HD) و پلی اتیلن سبک (LD) و از سوی دیگر در یک اقدام بزرگ برای اولین بار تولید واحد الفین را به ظرفیت اسمی طراحی رساند.

البته پتروشیمی بندرامام در این حوزه تازه هایی هم داشت و باید به این دو اقدام بزرگ اشاره کرد که محصول MTBE برای اولین مرتبه در سبد صادراتی پتروشیمی بندرامام قرار گرفت و همچنین صادرات محصولات جامد پلیمیری نیز برای اولین مرتبه رکورد حداکثر صادرات را شکست.

همچنین حمیدرضا رستمی مدیرعامل این شرکت در نمایشگاه ساخت داخل امسال از صادرات بیش از صد هزار تن محصولات پلیمری خبر داد که این حجم از صادرات در تاریخ این شرکت بی سابقه بوده و تمامی رکوردهای صادرات محصولات پلیمری تاریخ پتروشیمی بندرامام را جا به جا کرد.

می توان افزود پتروشیمی بندرامام در راستای بی اثر کردن تحریم های ظالمانه ، دست به ابتکارات جدیدی زد که اصلی ترین این اقدامات داخلی سازی قطعات و مواد شیمیایی و کاتالیست های مهم صنعت پتروشیمی بود.

این شرکت با مشارکت شرکت های دانش بنیان موفق شد از ۱۷۸ کاتالیست و مواد شیمیایی موجود در شرکت تعداد ۹۲ مورد از آنها را داخلی سازی کند.

در یخش دیگری از داخلی سازی این شرکت ۴۴ هزار قطعه با پتانسیل ساخت داخل را شناسایی کرد و موفق به داخلی سازی بیش از ده هزار از قطعات شناسایی شده شد و در کنار آن برای اولین مرتبه توسط متخصصان شرکت توربین های گازی با قطعات داخلی شده را تعمیر و در مدار تولید قرار داد.

 کارکنان پتروشیمی بندرامام در کنار تولید حداکثری رعایت دستورالعمل های ایمنی را هم بصورت حداکثری اجرا کردند.

این ادعا زمانی رنگ واقعیت می گیرد که به دستاورد جدید شرکت در این زمینه اشاره کنیم.

این شرکت موفق شد ضریب تکرار حوادث را از چهار به هفت دهم برساند که این مهم در نوع خود با توجه به حجم و تعدد فعالیت های اجرایی در این مجتمع عظیم صنعتی بی نظیر است. 

مدیریت این شرکت پس از اعلام رسمی وجود ویروس منحوس کرونا و حتی قبل از اینکه محدودیت هایی توسط مراجع رسمی اعمال شود با تشکیل جلسات مدیریتی در سطح شرکت و با درایتی مثال زدنی ، پیشتاز مبارزه با این ویروس شد.

بطوریکه همان روزهای اول نسبت به زوج و فرد نمودن ترددها کارکنان و تامین لوازم حفاظتی برای آنها و نیز تب سنجی همه جانبه با حضور بی نظیر بسیج ، حراست و البته کارکنانHSE و بهداشت انجام داد و یکی از شاخص ترین شرکت ها در امرمبارزه با ویروس کرونا با شعار «کرونا نمی گیرم و اگر گرفتم منتقل نمی کنم» شد.

پترونیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: