مدیرعامل مپنا در بازدید از شرکت واگن‌ پارس:

لزوم صادرات محصولات تولیدی به بازارهای جهانی / گروه مپنا در سطح جهانیبا محصولات پیشرفته

لزوم صادرات محصولات تولیدی به بازارهای جهانی / گروه مپنا در سطح جهانیبا محصولات پیشرفته
کدخبر : 542300

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل گروه مپنا گفت: ۲۰۰ نوع محصول هایتک در سطح جهانی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه مپنا تولید می‌شود و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی برای بهبود سطح شاخص‌ها و مولفه‌های تولیدی این واحد صنعتی باشد.

به گزارش شما و اقتصاد:  عباس علی‌آبادی، روز یکشنبه در بازدید از شرکت واگن‌ پارس در اراک، اظهار داشت: ما مفتخریم که دست در دست هم، مسیر توسعه را پیش خواهیم برد. البته انتظار می‌رود مسیر بهبود و توسعه در واگن پارس مپنا از هم‌اکنون به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به حوزه‌های کسب و کار گروه مپنا، تصریح کرد: گروه مپنا برای حل مشکلات واحدهای زیرمجموعه خود متکی به فکر، اندیشه و ظرفیت‌های داخلی است.

دکتر علی‌آبادی با اشاره به مباحث مطرح در زمینه اقتصاد صنعت و انرژی برق و نیز پیوستن شرکت واگن پارس به گروه مپنا، گفت: به منظور اقتصادی شدن پیوستن واگن پارس به مپنا، مهم است به بیرون مرزها و صادرات محصول توجه کنیم. کیفی شدن محصولات، حداکثرسازی بهره‌وری و ورود به بارارهای جهانی، همانگونه که توانسته مپنا را به این مدارج برساند، می‌تواند موجب رشد و توسعه رورافزون واگن پارس شود.
 

مدیرعامل مپنا از برنامه‌های این گروه جهت حمایت از مجموعه واگن پارس خبر داد و گفت: اکنون قرارداد خرید هزار دستگاه واگن از شرکت واگن پارس مپنا منعقد شده است، البته انتظار داریم واگن پارس به سمت بازارهای جهانی حرکت و با بهترین تولیدکنندگان جهانی رقابت نماید و محصولاتی تولید کند که توان صادر نمودن آن‌ها را داشته باشد.

 علی‌آبادی تأکید کرد: برای تنوع بخشیدن محصولات و ارتقای کیفی محصولات واگن پارس متناسب با فناوری روز دنیا باید کار جدی صورت گیرد؛ باید دانست بهبود کیفیت یک فرآیند جاری است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شرکت واگن‌ پارس اراک به لحاظ ساختاری قابل بهبود است و با توجه به استقرار شرکت‌های بزرگ صنعتی در مجاورت این واحد، می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بالندگی بیشتر واگن پارس استفاده کرد.

وی رویکرد جدی گروه مپنا را عبور از مرزهای داخل و توسعه صادرات عنوان و تصریح کرد: با توجه به تجربه‌های ارزنده‌ای که واگن پارس در این زمینه دارد، امکان دستیابی به موفقیت در زمینه صادرات محصول با کیفیت فراهم است.

شایان ذکر است، در راستای توسعه فعالیت‌های گروه مپنا در حوزه حمل و نقل ریلی و تنوع‌ سبد محصولات این گروه در بخش ناوگان و ادوات ریلی، قرارداد واگذاری صد در صد سهام واگن پارس به شرکت گروه مپنا در آذر ماه ۹۹ امضا شد.

واگن پارس در سال ۱۳۵۳ تأسیس شده و در سال ۱۳۶۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شرکت بزرگترین واحد تولیدی ناوگان ریلی در کشور و خاورمیانه بوده و دارای سوابق تولید لوکوموتیو سنگین تحت لیسانس آلستوم فرانسه و قطارهای خودکشش تحت لیسانس زیمنس آلمان است.

شرکت واگن پارس تاکنون ۲ هزار دستگاه واگن به کشورهای چین، کوبا، بنگلادش، سوریه و سودان صادر کرده است. ظرفیت اسمی این شرکت سالانه تولید هزار دستگاه انواع واگن است و از ابتدای تأسیس تاکنون ۱۲ هزار دستگاه انواع واگن تولید کرده است. به عبارت دیگر، ۷۰ درصد واگن‌های در حال سیر در کشور تولید شرکت واگن پارس است.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

مپنا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: