مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران:

پایان تعمیرات واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون حادثه

 پایان تعمیرات واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون حادثه
کدخبر : 543911

به گزارش شما و اقتصاد: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون هیچ حادثه ای با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شما و اقتصاد:  احمد خیری مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه نفت تهران علیرغم شرایط خاص حاکم به دلیل شیوع بیماری کرونا و الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاص و پروتکل جذب نفرات تعمیرات اساسی و همچنین وجود گرمای طاقت فرسای تیرماه، به لطف خداوند متعال و همت و تلاش شبانه‌روزی کلیه همکاران با کیفیت قابل قبول بدون حادثه با موفقیت پایان یافت.

 وی درباره اقدام‌های مهم صورت گرفته در این تعمیرات اساسی گفت: تعویض پکینگ (Packing) تعدادی از بسترهای برج‌ ۱۰۲، تعویض ۶۰ درصد بدنه و سقف کوره ۱۰۱ تعویض تیوب نمونه در قسمت تشعشع و جابه‌جایی کوره‌های ۱۰۱ و ۱۵۱ و ۱۰۲، تعویض ظرف V-۱۵۲، نوسازی مسیر آب کولینگ شمال و غرب واحد، نصب مبدل جدید E-۶۱۵ و تعمیر ۷۵ دستگاه مبدل حرارتی در واحد تقطیر، تغییر در بخشی از مسیر لوله کشی کولینگ ها، تعویض تعدادی از فن های هوایی و انجام تعداد ۵۰۰ دستور کار عملیاتی و بازرسی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این تعمیرات اساسی بود.

همچنین در این تعمیرات اساسی سیستم نرم‌افزار DCS-ABB بخشی از واحد تقطیر به طور کلی نوسازی شد.

خیری با اشاره به ‌بکارگیری ۸۵۰ نفر نیرو علاوه بر کارکنان شرکت افزود: با توجه به حساسیت کار و رعایت کلیه الزامات ایمنی و بهداشتی تمامی نیروهای حاضر در تعمیرات اساسی، دوره‌های آموزشی OSHA و معاینات دوره‌ای لازم را دیده و به صورت ۲۴ ساعته در دو نوبت کاری تعمیرات اساسی مذکور را با موفقیت به اتمام رساندند.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران فلسفه انجام تعمیرات اساسی را نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابی‌ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه برشمرد و گفت: واحد تقطیر جنوبی وظیفه پالایش ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام را روزانه برای ادامه فعالیت‌های پالایش واحدهای پایین‌دستی بر عهده دارند که محصولات آن شامل گاز مایع، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن‌سازی‌ها، وکیوم باتوم است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه نفت تهران قدمت ۵۰ ساله دارد، افزود: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می‌شود،  تعمیرات پیشگیرانه است، به‌گونه‌ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آن‌ها ایجاد نشود.

خیری انجام موفقیت آمیز این تعمیرات اساسی را گامی بلند در راستای تولید مستمر شرکت پالایش نفت تهران توصیف و مراتب قدردانی خود را از کلیه عوامل اجرایی و پشتیبانی اعلام نمود.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران در خاتمه از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی با ظرفیت ۱۶هزار و ۵۰۰ بشکه به عنوان یکی از واحد های با اهمیت و استراتژیک این شرکت از امروز (۲۰تیرماه) به مدت ۲۰ روز کاری خبر داد.

روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: