خبر خوش برای سهامداران؛

مهر تایید هیات مدیره بر پیشنهاد افزایش سرمایه پتروشیمی بوعلی سینا/ تحقق وعده‌ها در «بوعلی»

مهر تایید هیات مدیره بر پیشنهاد افزایش سرمایه پتروشیمی بوعلی سینا/ تحقق وعده‌ها در «بوعلی»
کدخبر : 545662

به گزارش شما و اقتصاد: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌های بلندمدت (سرمایه گذاری در سهام شرکت پتروشیمی تندگویان) در جلسه هیات مدیره «بوعلی» به تصویب رسید.

به گزارش شما و اقتصاد: در چهارصد و پنجاه و دومین جلسه هیأت مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (سهامی عام) به تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ پیشنهاد افزایش سرمایه  حدود سه برابری شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاریهای بلندمدت (سرمایه‌گذاری در سهام شرکت پتروشیمی تندگویان) به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت مطرح و به تصویب هیأت مدیره رسید.

سرمایه فعلی بوعلی ۳۵۰۰ میلیارد ریال است.

بر این اساس، پس از نهایی شدن گزارش توجیهی، اطلاعات مربوطه از طریق سامانه کدال منتشر خواهد شد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا آذرماه گذشته در بازار سرمایه عرضه و با مشارکت بیش از ۴.۵ میلیون سهامدار همراه بود.

این شرکت در خرداد سال ۱۴۰۰ نیز بر اساس وعده‌ی خود به سهامداران، واحد شیرین‌سازی برش سبک با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار تن رافینت و گاز مایع (ال‌پی‌جی) را به بهره برداری رساند تا حجم تولیدات این شرکت به ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی برسد.

همچنین پس از عرضه در بازار سرمایه، این شرکت پروژه‌هایی مانند مخزن ۲۰۰۱C، ساخت و تعویض کاتالیست راکتور، تخلیه، بهینه‌سازی و بارگیری مولکولارسیو برج‌های جذب و تعمیرات اساسی را با تکیه بر توان متخصصین داخلی به سرانجام رساند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، واحد پارازایلن شرکت تا پایان سال جاری به مرحله پیش راه‌اندازی خواهد رسید و محصولات پارازایلین و ارتوزایلین تولیدی این واحد به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.

با راه اندازی واحد پارازایلین، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با توجه به تولید پارازایلین و تکمیل چرخه اصلی تولید PET در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سبب کاهش هزینه لجستیک و بدنبال آن افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان خواهد شد.

گفتنی است، بعد از اظهارنظر حسابرس و مجوز سازمان بورس پیشنهاد افزایش سرمایه بوعلی در دستور کار مجمع عمومی فوق العاده قرار خواهد گرفت.

روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: