با اقدامات بنیادین اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران صورت گرفت:

کاهش ۲۵ ثانیه ای زمان طلایی (GOLDEN TIME) آتش نشانان پالایشگاه

کاهش 25 ثانیه ای زمان طلایی (GOLDEN TIME) آتش نشانان پالایشگاه
کدخبر : 546095

رئیس اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به کاهش 25 ثانیه ای خروج آتش نشانان از ایستگاه، اهم اقدامات و دستاورده ای این اداره در این راستا را تشریح کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی، در نشستی که با حضور مهندس آرمان فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران و جمعی از مدیران و رؤسای شرکت به همین منظور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، رئیس اداره آتش نشانی پیرامون مهم ترین دستاوردهای اخیر این اداره اظهار داشت: ساخت سیستم تخلیه هایدرانت های آتش نشانی(Drain Valve)، بهسازی هایدرانت مانیتورهای آتش نشانی و اقدامات منجر به کاهش زمان خروج تیم عملیات (GOLDEN TIME) از ایستگاه را می‌توان از مهم ترین اقدامات انجام شده در جهت ارتقاء سطح عملکرد اداره آتش نشانی برشمرد.

غلامرضا صافی با اشاره به صرفه جویی ۸میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریالی اداره آتش نشانی در زمینه بهسازی

هایدرانت ها گفت: با همکاری ادارات تعمیرات و بازرگانی و بهره گیری از توان و تخصص همکاران توانستیم ضمن صرفه جویی در زمان و تولید قطعات با کیفیت و بازدهی مناسب، بیش از ۸ میلیارد ریال در هزینه های شرکت صرفه جویی کنیم.

537A7992

وی افزود: با یکپارچه نمودن رختکن، کوتاه شدن مسیر دسترسی، رعایت اصول 5S با رعایت مسائل بهداشتی، زمان خروج تیم عملیات (GOLDEN TIME) از ایستگاه و حضور تیم آتش نشان در محل حادثه به میزان 25 ثانیه کاهش یافت.

وی تشکیل انجمن های خبرگی COP و جلسات  OJTو ثبت دانش ها و مستندات در سامانه مدیریت دانش را از دیگر دستاورد های اداره آتش نشانی خواند و گفت: بیش از 4 بسته دانشی مربوط به اقدامات فوق الذکراداره آتش نشانی در سامانه مدیریت دانش شرکت ثبت و جاری سازی شده است.

صافی خرید پمپ های خودمکش، تعویض سقف سالن های ورزشی اداره آتش نشانی، توسعه اتاق کنترل جهت استقرار و راه اندازی سیستم مانیتورینگ و کنترل سیستم های F&G، اصلاح هایدرانت مانیتورهای مستقر در غرب مخازن استراتژیک و نصب پلتفرم برای آن ها، سرویس دستگاه های تنفسی ایرفیلتر یونیت، احیاء پودرهای خاموش کننده پودر و گاز و استفاده مجدد آن را از دیگر اقدامات اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران در سال جاری برشمرد.

وی همچنین طراحی و نصب سیستم F&G ایستگاه گاز، طراحی، نصب و راه اندازی سیستم اعلان و اطفاء پست برق  63/20 KV و نوسازی و ارتقاء ناوگان خودروهای آتش نشانی به عنوان برنامه ها و اقدامات آتی این اداره توصیف کرد.

رئیس اداره آتش نشانی شرکت پالایش نفت تهران در خاتمه با اشاره به نقش کارکنان اداره آتش نشانی در حادثه آتش سوزی خرداد ماه این شرکت اظهار داشت: به لطف خداوند و تلاش بی وقفه و ایثارگرانه نیروهای امداد و نجات و آتش نشانی در حادثه اخیر، اطفاء آتش در کمتر از ۲۶ ساعت صورت گرفت که این مهم مرهون تلاش و مجاهدت آتش نشانان شرکت به عنوان اولین تیم حاضر در صحنه حادثه در درجه اول و تیم های کمک رسان شهری در درجه بعد بوده است. عملیات مهار آتش با مهارت، رشادت و از خودگذشتگی آتش نشانان بدون تلفات انسانی انجام شد که در نوع خود رکوردی تاریخی در صنعت نفت کشور محسوب می شود. بی شک این نتیجه کم نظیر حاصل مهارت در کار تیمی، تعامل خلاقانه، هماهنگی و دلسوزی همکارانم در اداره آتش نشانی و در تعامل با تیم های کمک رسان بوده است. جا دارد از نگاه ویژه تیم مدیریتی به مقوله ایمنی و آتش نشانی و همچنین حمایت ها و همکاری های مدیر عامل محترم و مدیر محترم عملیات از طرح ها و برنامه های اداره آتش نشانی قدردانی و تشکر نمایم.

صبح امروز(یکشنبه 11مهرماه) مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران به همراه جمعی از مدیران شرکت در هفته ایمنی و آتش نشانی ضمن بازدید از اداره آتش نشانی، سیستم مانیتورینگ و کنترل سیستم های F&G این اداره 

را افتتاح  و از تلاش ها و مجاهدت های آتش نشانان شرکت تقدیر و تشکر نمود.

روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: