واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم سنکرون شد

 واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم سنکرون شد
کدخبر : 546741

واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، با تلاش‌های مهندسان و کارکنان گروه مپنا و در شرایط محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، ساعت 10:20 روز پنجشنبه 29 مهر ماه 1400 سنکرون شد و به شبکه سراسری برق پیوست.

به گزارش شما و اقتصاد: با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه، به ۱۰۴ واحد با ظرفیت ۱۶ هزار و ۱۹  مگاوات رسید.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

به منظور احداث بخش بخار در واحدهای گازی موجود در نیروگاه‌های مختلف کشور، کارفرمای وقت (سازمان توسعه برق ایران) با هدف ایجاد ظرفیت و افزایش توان ساخت داخل تجهیزات اصلی (توربین، ژنراتور، بویلر و ...)، در قالب طرح کلی 22 واحد سیکل ترکیبی، اقدام به واگذاری این پروژه به گروه مپنا کرد و قرارداد این پروژه در تاریخ 20/08/1381 مبادله شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به عنوان آخرین پروژه این طرح به ظرفیت تقریبی 480 مگاوات است.

کارفرمای اولیه پروژه، سازمان توسعه برق ایران و مشاور آن شرکت مشانیر بود که در راستای اصل 44 قانون اساسی، توسط سازمان خصوصی‌سازی به مالک جدید (شرکت مولد نیروگاهی جهرم) واگذار شد و در ادامه پایان قرارداد بین سازمان توسعه برق ایران و شرکت مپنا طی صورت‌جلسه نهم تیر ماه 1394 ابلاغ شد.

به‌دنبال واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به مجموعه بانک‌های سپه، تجارت، پست بانک و ملت (گروه مالی ملت) و باتوجه به آنکه بخش بخار این نیروگاه به صورت پروژه ناتمام واگذار شده بود، تکمیل بخش بخار نیروگاه طی موافقت‌نامه‌های مورخ 26/03/94 و 07/06/94 از طرف شرکت مولد نیروگاهی جهرم (به وکالت از مالکان جدید) به گروه مپنا واگذار شد.

این پروژه در استان فارس، کیلومتر ۲۷ جاده جهرم – شیراز قرار دارد. تعداد واحدها 3 واحد بخار هر یک 160 مگاوات، توربین بخار  E Type، پست و خط انتقال برق 400 کیلو ولت، کارفرما شرکت مولد نیروگاهی جهرم، مشاور کارفرما شرکت مشانیر و دستگاه نظارت نیز شرکت قدس نیرو است.

 

 

مپنا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: