وزیر نیرو در آئین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران عنوان کرد:

"انرژی"، مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور/ توسعه صنعت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، دو اولویت مهم وزارت نیرو

"انرژی"، مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور/ توسعه صنعت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، دو اولویت مهم وزارت نیرو
کدخبر : 546927

وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور انرژی است و یکی از بهترین روش‌های استفاده از انرژی، تولید برق برای مصرف است.

به‌ گزارش شما و اقتصاد به نقل از پاون، "علی‌اکبر محرابیان" روز جمعه در آئین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه صنعت پرافتخار برق کشور یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه میهن عزیز ما است، اظهار کرد: نمایشگاه محل عرضه آخرین دستاوردها و مجموعه روش‌های شناخت مردم از پیشرفت‌های این صنعت است و به روایتی دیگر محل تبادل نظر و همفکری برای توسعه آتی این صنعت است.

وی اضافه کرد: در مجموعه نمایشگاه بیست و یکم شاهد استقبال بی‌نظیری از صنعت برق کشور هستیم. هر چند که مدتی به‌خاطر شرایط حاکم بر کشور و شیوع این ویروس منحوس شاهد رکود شدیدی در صنعت کشور بودیم، اما صنعت برق در اولین فرصت و بدون وقفه فرصت را مغتنم شمرد و به صورت فعال در این دوره از نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دوره‌هایی که بنده افتخار همکاری با صنایع کشور را داشتم در بین ده‌ها سندیکای تولیدکننده، منظم‌ترین، فعال‌ترین و بابرنامه‌ترین سندیکای صنعتی کشور، سندیکای صنعت برق کشور بود که مجموعه تلاش‌ها امروز نشان دهنده رشد و پیشرفت کشور در این زمینه است.

محرابیان با بیان اینکه انرژی، مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور است، تصریح کرد: ما از ذخایر بزرگ نفت و گاز برخوردار هستیم و می‌دانیم که یکی از بهترین روش‌های استفاده از انرژی، تولید برق برای مصرف است.

وی افزود: در موضوع انرژی نکته بسیار مهم این است که در پی تبدیل انرژی به برق به دنبال رشد، ارزش افزوده و اشتغال هستیم؛ به عبارت دیگر با این فرصتی که در اختیار کشور قرار می‌گیرد باید بدانیم که از چه روش‌هایی می‌توانیم این سرمایه عظیم و ملی خودمان را برای رفاه جامعه و رشد کشور به‌کار بگیریم.

وزیر نیرو یادآور شد: در طول سالیان گذشته به‌ویژه دهه اول انقلاب مجموعه ظرفیت تولید برق کشور کمتر از ۷ هزار مگاوات بود، این در حالی است که در حدود چهار دهه پس از انقلاب اسلامی امروز مجموع ظرفیت تولید برق بیش از ۸۳ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده در کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: