سند افتخار دیگری در کارنامه درخشان شرکت پتروشیمی

بازدید مدیرعامل از محل احداث پروژه ساخت کاتالیست بومی روپک در مجتمع

بازدید مدیرعامل از محل احداث پروژه ساخت کاتالیست بومی روپک در مجتمع
کدخبر : 550010

مهندس ولدخانی با حضور در محل احداث ساخت کاتالیست بومی روپک ،در جریان آخرین اقدامات اجرایی و عملیاتی این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش شما و اقتصاد:   مهندس ولدخانی به اتفاق هیات همراه، روز دوشنبه ۶ دی ماه با حضور در محل احداث پروژه ساخت کاتالیست بومی روپک، در جریان آخرین پیگیری ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی این پروژه قرار گرفتند.

3_8

در این بازدید مدیران و دست اندرکاران اجرای این پروژه توضیحات مبسوطی را ارائه نمودند که اهم توضیحات ارائه شده برای مدیرعامل به شرح ذیل می باشد:

در راکتور OXO  واحد  2EH  که به عنوان قلب این واحد می باشد از کاتالیستی بر پایه فلز گران بهای رودیوم ( Rh ) استفاده می گردد و این کاتالسیت با نام اختصاری  ROPAC  شناخته می شود که در طول سالیان گذشته این کاتالیست توسط شرکت های خارجی تأمین و با مشکلات فراوان خریداری می شد.

با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه بین المللی، به تبع آن شرکت پتروشیمی شازند نیز در تامین کاتالیست های خاص از جمله کاتالیست بسیار گرانقیمت  ROPAC  با مشکلات عدیده ای مواجه بود؛ لذا بر اساس دستور ویژه مدیریت محترم عامل به واحد پژوهش و فناوری ( R&D )، موضوع بومی سازی و تولید کاتالیست  ROPAC  به عنوان یکی از پروژه های استراتژیک این شرکت تعریف و در دستور کار قرار گرفت.

در فاز اول این پروژه که از سال 1391 لغایت 1395 انجام پذیرفت، بازیابی فلز گران بهای رودیوم از کاتالیست مستعمل و سنتز کاتالیست  ROPAC  در مقیاس آزمایشگاهی با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی (پویش) انجام پذیرفت.

در فاز دوم پروژه طی سال های 1396 تا 1397 ، تولید کاتالیست  ROPAC  به میزان حداقلی جهت تست در مقیاس راکتور صنعتی انجام و نهایتا در بهمن 1397، تست صنعتی اولین نمونه این نوع کاتالیست در راکتور واحد  2EH  با موفقیت آزمایش شد و کارایی کاتالیست تولید شده در مقایسه با نمونه مشابه خارجی آن به تأیید کارشناسان و متخصصان شرکت رسید.

هم اکنون و در فاز سوم پروژه با عقد قرارداد با شرکت پژوهش و فناوری با استفاده از دانش فنی بومی و تخصص همکاران شرکت ، واحد صنعتی تولید کاتالیست  ROPAC  با همکاری مدیریت طرح های توسعه شرکت و همچنین با بهره مندی حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در حال احداث می باشد که طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های عملیاتی، این پروژه تا خردادماه 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه مهندس ولدخانی ضمن تشکر از تلاش ها و اقدامات ارزنده تمامی همکاران دست اندرکار در اجرای این پروژه مهم طی سخنان کوتاهی خاطر نشان ساختند: مجموعه توانمند پتروشیمی شازند با بهره مندی از تجارب ارزنده فنی و تخصصی همکاران پژوهشگر و تیم تخصصی شرکت، همواره با تکیه بر توانمندی داخلی در مقابل سد تحریم های ظالمانه بین المللی با اقتدار و صلابت بی نظیر ایستادگی کرده و افتخار آفرین بوده است که مصداق عینی این اقتدار علمی، ساخت کاتالیست بومی  ROPAC  می باشد که گواهی بر تلاش ها و اقدامات ارزنده تیم دست اندرکار این شرکت است.

مدیرعامل ضمن تسریع در جهت تکمیل اجرای این پروژه،موارد و نکات لازم را به مسئولین و همکاران ذیربط ابلاغ کردند.

عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: