سرپرست دانشگاه چمران اهواز؛

ادعاهای مطرح شده پیرامون سدگتوند، بی‌اساس است

ادعاهای مطرح شده پیرامون سدگتوند، بی‌اساس است
کدخبر : 551517

سرپرست دانشگاه چمران اهواز و استاد تمام گروه هیدرولوژی و منابع آب گفت: همه کسانی که مدعی بودند سد گتوند بلای جان استان خوزستان است، به نوعی شایعه‌سازی کرده‌اند.

به گزارش شماو اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، محمدعلی آخوندعلی در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه در سالن سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به مناظره چند ساعته خود با منتقدان سد گتوند افزود: در این مناظره به تمام ادعاها از منظر علمی پاسخ داده شد و بر اساس نظر کارشناسی می‌توان اعلام کرد همه کسانی که مدعی بودند سد گتوند بلای جان استان خوزستان است به نوعی شایعه سازی کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه معایب و محاسن سد گتوند را باید در کنار هم دید اظهار داشت: مشکل سد گتوند اینقدر جدی نیست که به آن به عنوان ننگ تاریخ یاد شود بلکه یکی از این ویژگی‌های این سد مهار سیلاب سنگین در بارندگی‌ها بوده است.

سرپرست دانشگاه چمراه اهواز، افزود: اگر سدهای استان از جمله سدگتوند وجود نداشت در سیل سال ۹۸ خسارت ها بسیار بیشتر از چیزی بود که رقم خورد و با آن حجم سیل، اهواز را آب برده بود.

وی با تاکید بر اینکه سد گتوند هم ترسالی و هم خشکسالی را کنترل کرده است ادامه داد: بسیاری از موضوع‌های مرتبط با سدگتوند شایعه‌های بی‌اساس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: