وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری آب چاه‌های شهر مشهد خبر داد/

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع دائمی تنش آبی مشهد

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع دائمی تنش آبی مشهد
کدخبر : 554827

وزیر نیرو گفت: به عنوان مصوبه سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع دائمی تنش آبی شهر مشهد اختصاص می‌یابد.

به گزارش شماواقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  "علی‌اکبر محرابیان" عصر پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری آب چاه‌های شهر مشهد، با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع دائمی تنش آبی این شهر، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ تامین و در صورت ضرورت این اعتبار تقویت خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای رفع تنش آبی شهر مشهد هیچ محدودیت و سقفی قائل نیستیم، اما طرح‌ها باید در زمان‌بندی‌های خاص خود پیگیری و بهره‌برداری شوند.

محرابیان ادامه داد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی برای تامین آب روستاهای شهرستان مشهد تخصیص می‌یابد.

وزیر نیرو گفت: در مصوبه سفر استانی دو ردیف اعتباری نیز برای جمع‌آوری فاضلاب اطراف مشهد در محدوده‌های رضویه و خین عرب پیش‌بینی شده است.

محرابیان اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی باید با جدیت و دقت با درنظرگرفتن تمام ملاحظات در سناریوهای بدبینانه حرکت کنیم و خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته طی جلسات متعدد با حضور مدیران استانی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و طرح‌هایی تدوین و اجرا شد که امروز با آرامش بیشتر به استقبال فصل گرما و فصل پر مسافر شهر مشهد خواهیم رفت.

وزیر نیرو ادامه داد: در نوروز امسال مشهد پذیرای مسافران زیادی بود و رکورد مصرف آب شرب مشهد در این ایام زده شد که مانوری برای فصل گرما و شرایط سختی که در پیش است، محسوب می‌شود.

محرابیان گفت: شهر مشهد به ۱۵۰۰ لیتر افزایش ظرفیت برای تقویت شبکه نیاز دارد که با بهره‌بردرای از طرح امروز حدود یک سوم این نیاز برطرف می‌شود.

​وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، سال خوبی از نظر اعتبارات برای موضوع آب شرب و فاضلاب داریم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، لذا باید تلاش کرد در بدترین شرایط نیز آب مطمئن و پایدار برای زائران و مجاوران تامین شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: