با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان؛

گام بلند پتروشیمی بندرامام برای داخلی‌سازی ۶۰۰ قطعه صنعتی فاقد نقشه

گام بلند پتروشیمی بندرامام برای داخلی‌سازی ۶۰۰ قطعه صنعتی فاقد نقشه
کدخبر : 555167

پتروشیمی بندرامام نقشه ساخت بیش از ششصد قطعه صنعتی که فاقد نقشه بودند را جهت داخلی سازی تهیه و تدوین کرد

به گزارش شما و اقتصاد: بسیاری از تجهیزات حساس فرآیندی هستند که امکان از سرویس خارج کردن آن‌ها در زمان تولید وجود ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکل برای هر یک از این قطعات، با توجه به نبود نقشه ساخت نیاز است که نمونه‌ قطعه برای انجام ساخت در اختیار شرکت‌های سازنده قرار گیرد و یا قطعات بسیار ساده از خارج از کشور تهیه شوند که علاوه بر صرف هزینه‌های بالا، زمان بسیار زیادی را نیز جهت تامین به خود اختصاص می‌دهد. 

بر اساس این گزارش، پتروشیمی بندرامام در بخش خدمات فنی کالا و ساخت خود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تجهیزات مهمی که قطعات آن‌ها فاقد نقشه بودند را با استفاده از فرصت ایجاد شده در تعمیرات اساسی در واحدهای عملیاتی شناسایی کرد و به محض از سرویس خارج شدن هر یک از آن‌ها در واحدهای عملیاتی، به وسیله‌ دستگاه ۳D scanner پیشرفته و توسط شرکت‌های توانمند دانش بنیان نقشه‌ ساخت قطعات این دستگاه‌ها را تهیه کرد که تاکنون این کار برای بیش از ششصد قطعه که فاقد نقشه‌ ساخت بودند به مرحله اجرا رسیده است. 

علاوه بر تهیه نقشه‌های ساخت قطعات یاد شده، متریال هر یک از این قطعات نیز توسط دستگاه XRF و با حضور کارشناسان داخلی و حرفه‌ای مشخص شده و در نقشه‌های ساخت لحاظ شده است. 

با اقدامات انجام شده دیگر نیازی به قطع فرآیند تولید نیست و پیش از آنکه این تجهیزات از سرویس خارج شوند امکان ساخت قطعات آن‌ها مهیا خواهد بود که این امر علاوه بر شتاب بخشی به روند داخلی‌سازی قطعات در رفع موانع و پایداری تولید تاثیرات چشمگیری خواهد داشت. 

گفتنی است پتروشیمی بندرامام، با عملکردی کم نظیر در حوزه داخلی سازی و مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان تاکنون بسیاری از کاتالیست‌ها، مواد شیمیایی، تجهیزات و قطعات صنعتی خود را داخلی سازی کرده است.

 

 

 

 

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: