در مصاحبه اختصاصی شما و اقتصاد با مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس مطرح شد:

تکمیل فاز چهار ستاره خلیج فارس تا دو سال آینده

تکمیل فاز چهار ستاره خلیج فارس تا دو سال آینده
کدخبر : 556707

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از رویکرد این شرکت در فرآوری مواد خام و توجه به زیرساخت های تولید و اشتغال زایی با راه اندازی پروژه های جدید خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پاسخ به سوال در خصوص وضعیت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار بورس و عرضه سهام خود در بازار سرمایه گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس تمام سعی و تلاش خود را دارد تا وارد فضای بازار بورس شود و در این راستا با مشکلاتی مواجه است که پس از حل این چالش ها سعی داریم با شفافیت هرچه بیشتر عرضه اولیه سهام را در بازار بورس داشته باشیم، این مشکلات اغلب به بحث های مالی مربوط می شود که در سطوح ریز و درشت در حال مرتفع شدن است.

52 copy

وی افزود: به طور قطع نمی توان زمان دقیقی برای عرضه اولیه سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در نظر گرفت اما در آینده نزدیک این اتفاق به طور قطع خواهد افتاد.

مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به شعار سال مبنی بر تکیه و توجه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان برای ارتقای ظرفیت تولید و تکیه بر دانش بومی کشور گفت: در زمینه همکاری و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ داده است که نسبت به سایر شرکت‌ها از تمایز خاصی برخوردار شدیم. پالایشگاه ستاره خلیج فارس به قدری اولویت برنامه خود را بر مبنای استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان قرار داده است که نظیر آن وجود ندارد. بر این اساس یک سیاست تقاضا محور طراحی شده است به گونه ای که با هدف ایجاد اشتغال و تقویت شرکت‌های دانش بنیان سعی بر تقویت تقاضاهای خود داریم.

وی افزود: به عنوان مثال ماده شیمیایی ای و یا کاتالیزری مورد نیاز شرکت فراخوان داده می‌شود تا افراد و یا شرکت های توانمند و دانش بنیان برای ساخت و تولید آن پیش قدم شوند. در واقع شرکت نفت ستاره خلیج فارس به جای معرفی محصولات خود سعی دارد تقاضا های خود را مطرح کرده تا شرکت‌های دانش بنیان و توانمند بتوانند در عرصه عمل کمک شایانی به تولید کشور داشته باشند. در همین راستا کتابی تدوین شده است تا تقاضا های دانش محور و یا تقاضا های دانش بنیان شرکت احسا شود و در صورت لزوم به شرکت های دانش بنیان مراجعه کننده و یا شرکت های توانمند دیگر ارائه شود.

جعفرپور با اشاره به لزوم توجه به آموزش های تخصصی و توانمندسازی نیروی انسانی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه ها و اولویت های پالایشگاه ستاره خلیج فارس توجه به نیروی انسانی بومی در استان هرمزگان است همانطور که می دانید صنعت پالایشی جزو صنایع مترقی و در حال پیشرفت است بر همین اساس مدیریت و تزریق منابع انسانی آن باید به صورت تکنیکال و تخصصی انجام شود از طرفی نیز مسئولان استان هرمزگان سعی دارند تا بیشترین جذب از میان نیروهای بومی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای استخدام نیروهای متخصص و زبده از طریق آزمون های علمی اقدام کرده اما برای جذب نیرو ها و رده های مهارت محور و تکنسین مانند رشته های برق کاری، تراشکاری یا جوشکاری که در صنعت پالایشگاه بسیار مورد نیاز است با سازمان فنی و حرفه ای وارد مذاکره شده و تبادلات نیروی خوبی انجام داده است.

جعفرپور اظهار کرد: در همین راستا سعی داریم تا یک سازمان فنی حرفه ای پالایشگاهی تاسیس کنیم تا خروجی ها و نیروهای آن صرفاً در حوزه پالایشگاهی فعالیت داشته باشند بر این اساس تمام مهارت ها و فناوری های مورد نیاز پالایشگاه در سازمان فنی حرفه ای تعبیه شده آموزش داده می شود و از میان افراد آموزش دیده، بهترین آنها برای استخدام انتخاب وسایل افراد نیز در پالایشگاه های همجوار و سایر حوزه های دیگر جذب خواهند شد.

وی افزود: ارائه آموزش های بنیادین و پایه موجب می‌شود تا افراد به مدت ۳۰ سال در خدمت کشورشان باشند و ضمن تامین معاش زندگی و خانواده خود به رشد و ترقی استان هرمزگان نیز کمک کنند. این اقدام ضمن رفع نرخ بیکاری موجب می شود تا جوانان و علاقه‌مندان از سطوح بالا آموزش های تخصصی فنی حرفه ای و مهارتی برخوردار شوند.

جعفرپور افزود: شرکت نفت ستاره خلیج فارس که به دنبال تداوم تولید است نمی تواند از هر نیرو با هر سطح علمی استفاده کند به همین دلیل ارائه آموزش های تخصصی و ارتقای سطح دانش مهارتی نیروی انسانی می‌تواند یک کمک دوسویه برای افراد و شرکت باشد.

وی با اشاره به زمان و نحوه پیشرفت پروژه فاز ۴ پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد: فاز چهارم در دل پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث خواهد شد که تا کنون این پروژه نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. امیدوار هستیم با ادامه روند ساخت و ساز و تکمیل عمرانی فاز ۴ هر چه زودتر به بهره برداری برسد و پیش بینی می شود تا طی دو سال آینده فاز ۴ پالایشگاه ستاره خلیج فارس تکمیل و راه اندازی شود. همچنین برای تهیه و تامین خوراک فاز ۴ در حال برنامه‌ریزی هستیم تا خط لوله انتقال به منظور جابجایی خوراک پالایشگاه احداث و امکان جابجایی حدود ۱۲۰ هزار بشکه نفت را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: اکنون پیش بینی ما برای بهره برداری از ۴۸۰ هزار بشکه نفت خام در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در حدود چهارصد و پنجاه و پنج هزار بشکه نفت خام مورد بهره برداری قرار می گیرد و با راه اندازی فاز چهارم ستاره خلیج فارس خوراک ما به ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همانطور که می دانید شعار سال به عنوان سرلوحه اقدام و عمل مسئولین دارای سه بخش مهم و اساسی شامل تولید، توجه به زیرساخت های دانش بنیان و اشتغال زایی است شرکت ستاره خلیج فارس برای گسترش تولید و اشتغال زایی به جای خام فروشی برنامه های طرح های توسعه در حال اجرا دارد تا در زنجیره های افزایش فراورده های مواد خام، شامل تولید بوتان، یک بوتادین، تولید ام تی بی ای، تولید ۳ بوتادین شاهد یک جهش خیره کننده باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: تولیدات نرمال هگزان، نرمال پنتان، اوره و آمونیاک هر کدام به عنوان یک طرح ملی محسوب می شود که در صورت به نتیجه رسیدن ضمن افزایش تولید، سهم زیادی در اشتغال زایی جوانان خواهد داشت. کارهای مقدماتی مانند مطالعات تعیین حامی مالی در حال انجام است که امیدواریم اغلب این پروژه ها در مدت دو سال آینده به اتمام و بهره‌برداری برسد چرا که ما به دنبال پتروپالایش شدن شرکت هستیم تا از حالت سکون خارج شده و به صورت ارزش افزوده محصولات متنوعی تولید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: