پتروشیمی اروند/

شرکت زیان‌ده پتروشیمی اروند، سرآمد شرکت‌های پتروشیمی شد

شرکت زیان‌ده پتروشیمی اروند، سرآمد شرکت‌های پتروشیمی شد
کدخبر : 559237

شرکت پتروشیمی اروند با توجه به برنامه‌های درست مدیریتی و عملکرد خوب در توازن مدیریت تغییر و استفاده از فناوری‌های روز توانست از یک شرکت زیان‌ده که همگان در فکر تعطیلی آن بودند به یک هلدینگ سرآمد شرکت‌های پتروشیمی تبدیل شود.

به گزارش اختصاصی شما و اقتصاد: شرکت پتروشیمی اروند از شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در یک رویکرد مثبت با تلاش همکاران مجموعه خود و با تلاش در بستر اقتصاد دانش‌بنیان توانست با برنامه‌های سودآور و افزایش تولید از شرکتی زیان‌ده به سرآمد شرکت‌های پتروشیمی تبدیل گردد.

سال ۱۳۸۹ اولین واحد پتروشیمی اروند وارد مدار تولید شد که به دلیل مشکلات بسیار و افزایش بدهی ۲۲۰ میلیون یورو و ۴ هزار میلیارد تومانی که سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان نرخ تسریع ارز به آن اضافه می‌شد، بنا بود این شرکت‌ در سال‌های بعد به فروش برسد، اما با درک شرایط و تلاش‌های مضاعف همکاران، امروز نه تنها این شرکت هیچ بدهی‌ای ندارد، بلکه به یکی از سودآورترین شرکت های هلدینگ تبدیل شده است.

در همین رابطه حسن نشان‌زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این باره اظهار داشت: «با بیان اینکه روزی به دلیل مشکلات و زیان‌ده بودن، قصد فروش پتروشیمی اروند را داشتند و امروز این شرکت به سرآمد شرکت‌های پتروشیمی کشور تبدیل شده است، دیگر آن روزها برای شرکت‌های هلدینگ تکرار نخواهد شد و با عزم راسخ به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد.»

به گفته مدیرعامل سابق این شرکت، ترسیم سیاست‌ها و اعتماد به شرکت های داخلی، قطعات و پشتیبانی‌های مورد نیاز از طریق متخصصین داخلی تامین و مشکلات مرتفع شد تا جایی که امروز سخن از تولید بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اسمی محصول کلر به میان آمده و قرار است این میزان به ۱۰۰ درصد ظرفیت طراحی برسد.

arvand-Petrochemicals-biknews-03

براساس برنامه های مدیریت تغییر در راستای نیل به اهداف و چشم اندازهای آتی شرکت با مدیریت تغییر، محمدرضا کریمی در خردادماه سال جاری به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند منصوب شد. وی در مراسم معارفه خود با سنگین برشمردن مسئولیت محول شده قول داد تا همراه دیگر همکاران شرکت تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و توسعه شرکت بکار خواهد بست.وی با اشاره به شعار ما می‌توانیم، گفت: باید اثبات کنیم که نسل ما هم می‌تواند به مانند نسل‌های قبل‌تر صنعت پتروشیمی را توسعه دهد و در این صنعت تاریخ ساز شود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند رسیدن به شرکت سبز و بدون آلایندگی را به همراه تلاش در بستر اقتصاد دانش بنیان برای توسعه، بهره‌گیری از شرکت‌های داخلی با هدف قطع وابستگی به خارج و رسیدن به خودکفایی را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های خود برای مدیریت شرکت اذعان داشت: همان برنامه‌های بلند مدتی که در دوره مهندس نشان ‌زاده برای رسیدن به تعالی و شکوفایی پتروشیمی اروند تدوین شد و شرکت را به جایگاه فعلی رساند را ادامه خواهیم داد.

کریمی معتقد است که تامین بخشی از ارز مورد نیاز کشور را بخشی از تکالیف پتروشیمی اروند است که علاوه بر ارزی که به صورت مستقیم از سوی شرکت تامین می‌شود، صنایع پائین‌دست وابسته به مجتمع اروند نیز نقش بسزایی در این مسیر ایفا می‌کنند که برای توسعه و تقویت صنایع پائین‌دست، خود را ملزم به حمایت از آنان می‌داند.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی این مجتمع، اخیرا با حضور در نمایشگاه صنایع دستی بندرماهشهر، بر حمایت همه‌جانبه از توانمندی های شهرستان بندر ماهشهر  با هدف توسعه کسب‌وکارهای کوچک و کمک به فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی با تامین بخشی از نیازهای شرکت‌های منطقه در این حوزه تاکید کرد.

271885

مسیر رسیدن به قله‌ها و چشم انداز ترسیم شده برای پتروشیمی اروند تازه آغاز شده و مدیرعامل این شرکت با تاکید بر همیاری و کمک همکاران و حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، از افزایش ۳۰۰ هزارتنی حجم محصولات شرکت با توجه به راه‌اندازی کارخانه PVC2 که اکنون طرح آن نهایی شده خبر داد.

پتروشیمی اروند بار دیگر سعی در توسعه تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر به عنوان یک صنعت مادر دارد تا هم زمینه‌ توسعه صنایع بالادستی و میان‌دستی و هم زمینه سودآوری و ارزش آفرینی در صنایع پائین دستی را فراهم کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: