تدارکات کالای زاگرس جنوبی گزارش داد؛

حمایت از کسب و کار با خرید کالا از بازارهای داخلی

حمایت از کسب و کار با خرید کالا از بازارهای داخلی
کدخبر : 560060

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، در راستای تامین کالاهای مورد نیاز مصرفی و تقویت سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی، سال گذشته بیش از ۱.۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه نقدی به بازار داخلی و به ویژه بازارهای محلی تزریق کرده است.

به گزارش شما و اقتصاد: رئیس تدارکات و تامین کالای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تشریح این خبر، گفت: تعداد تقاضاهای خرید این شرکت با رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن از ۸۸۰ فقره به یک‌هزار و ۱۲۳ فقره افزایش داشته است . این افزایش حجم کاری در حالی صورت گرفته که افزایش سرعت کاری متوازن با دقت و رعایت قوانین مربوطه بوده است.

سید محمود طیبی، با اشاره به اینکه اسناد خریدهای جاری این شرکت در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷۹۸ فقره و بالغ بر ۱.۲۷ هزار میلیارد ریال بوده است، افزود: از مجموع خرید های ذکر شده بیش از ۸۵۳ میلیارد ریال خرید کالای ایرانی بوده است و در زمینه ساخت معکوس قطعات صنعتی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال در زمینه ساخت تجهیزات مکانیک، ۱۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در تجهیزات برق و ابزار دقیق بوده که اقدام چشمگیری در حمایت از تولید کنندگان داخلی و تقویت بازارهای محلی بوده است

همچنین، بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال به خرید اقلام مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا اختصاص یافته که این نیز تماما از تولیدات بازارهای درون استانی بوده است.

وی، در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با تحریم‌های ظالمانه، صرفه‌جویی ارزی و تقویت سازندگان داخلی گفت: عدم امکان تامین کارت‌های سیستم کنترل توربین‌های این شرکت یک تهدید برای استمرار تولید بود که با همت همکاران این امور و تشویق سازندگان داخلی کلیه کارت‌های سیستم کنترل توربین‌های این شرکت ساخته شده است و علاوه بر صرفه‌جویی ارزی قابل ملاحظه نیاز به اجزای سیتم کنترل توربین به خارج از کشور برطرف شد.

طیبی ادامه داد: حدود ۲۵۰عدد شیر برقی در مناطق عملیاتی زاگرس جنوبی، از نشان‌های خارجی نصب شده بود که تامین قطعات عملگرهای برقی آنها به سختی و با قیمت های گزاف صورت می‌گرفت که این مشکل نیز با ساخت قطعات مذکور از طریق مهندسی معکوس حل شد و این نیز گام مهمی در صرفه‌جویی ارزی رفع وابستگی در صنعت نفت می‌باشد.

 

 

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: