نشست مقامات آبفای استان تهران با مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران

آرمان فر: باید در حل بحران آب به ویژه در استان تهران بکوشیم

آرمان فر: باید در حل بحران آب به ویژه در استان تهران بکوشیم
کدخبر : 565200

تنی چند از مقامات اداره آب وفاضلاب استان تهران با مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش شما و اقتصاد: با هدف مدیریت مصرف و حل بحران آب استان تهران مقاماتی از اداره آب و فاضلاب استان تهران ضمن دیدار با آرمان فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پیرامون تشکیل کمیته ای با حضور چند تن از کارشناسان و متخصصان شرکت پالایش نفت تهران گفت وگو کردند.

در این دیدار آرمان فر با تاکید بر مقوله فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف، پیرامون مدیریت بهینه مصرف آب در پالایشگاه و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: رویکرد ما در شرکت پالایش نفت تهران استفاده از پساب مصرفی در واحدهای صنعتی و فضای سبز می باشد. باید با فرهنگ سازی و بهره گیری از اقدامات موفق در این زمینه در حل بحران آب در استان تهران به طور جد کوشا باشیم و نقش مسئولانه خود را ایفا نماییم. ما باید در پالایشگاه تهران با عزمی جدی تر در خصوص مدیریت مصرف آب، ضمن تداوم تولید، اصلاح الگوی مصرف را از خودمان شروع کنیم. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران بر استفاده از کلیه پتانسیل ها و ظرفیت های آموزشی، فرهنگ سازی، انگیزشی و تشویقی در شرکت پالایش نفت تهران تاکید کرد و گفت: ممیزی مصرف آب و شناخت واحدهای پر مصرف، اصلاح فرآیندهای عملیاتی و استفاده از تکنولوژی های نوین، می بایست در دستور کار ادارات ذی ربط قرار گیرد.

وی افزود: در صورت بوجود آمدن بحران کم آبی در کشور پیامدهای آن گریبانگیر همه ما خواهد شد لذا همه ما میبایست به عنوان شهروند مسئول، با وفاق و همدلی، خود را در قبال بحران کم آبی کشور، مسئول بدانیم و روشهای صرفه جویی در مصرف آب را فرا گرفته و آموخته های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و در این برهه حساس، در منزل و محل کار، دغدغه اول ما صرفه جویی در مصرف آب، این مایه حیات بشری، باشد و آنرا قدر بدانیم و در مدیریت مصرف آن اهتمام ویژه داشته باشیم. 

شایان ذکر است شرکت پالایش نفت تهران در راستای الزامات محیط زیستی و همچنین ایفای مسئولیت های اجتماعی خود طرح جایگزینی پساب تصفیه شده شهری با آب شهری به عنوان یکی از اهداف مهم در سند مدیریت استراتژیک شرکت را با پیشرفت ۵۳ درصدی، در دست اجرا دارد و طرح اتصال شبکه آب جنوب تهران (باقر شهر و کهریزک و..) به شبکه آب تهران با هدف رفع مشکلات آب جوامع همجوار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد را مشارکت و همکاری نموده است.

علاوه بر آن کمک به رفع مشکل تامین آب شرب اهالی جوامع همجوار (روستای درسون آباد و صنایع همجوار) با هدف رفع موانع تامین آب شرب و نیز تامین آب مصارف کشاورزی برای روستای عظیم آباد را می توان از دیگر اقدامات مسئولانه ی شرکت پالایش نفت تهران در زمیه حل بحران آب اهالی جنوب شهر تهران برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: