مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی ایران در آیین افتتاح نمایشگاه ایران پلاست:

ایران پلاست، رکن دیگری از توسعه پایدار

ایران پلاست، رکن دیگری از توسعه پایدار
کدخبر : 566478

نمایشگاه ایران پلاست امسال شاهد عرصه و عرضه رویدادی مهم در صنعت پتروشیمی کشور است. مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به ابعاد اهمیت این صنعت در ارزآوری و بی‌اثر کردن تحریم‌ها، گفت: برگزاری این رویداد، مهر تاییدی است بر این نکته که با هر میزان سرمایه ، در گروه های شغلی متفاوت، می توان دربخش پایین دست پتروشیمی فعال بود.

به گزارش شما و اقتصاد: ایوب بنوی مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه، «ایران پلاست» به مفهوم واقعی محل تبادل فن آوری، سرمایه، مهارت و در نهایت آغاز مشارکت هایی است که از دل این رویداد مهم و بین المللی متولد می شود، اظهار داشت: ایران پلاست را می توان رکن دیگری از توسعه پایدار،  که همان " مشارکت فعال" است؛ نامید.

IMG-20220920-WA0017

مدیر نمایشگاه ایران پلاست، در مراسم افتتاحیه شانزدهمین رویداد مهم صنعت پتروشیمی کشور، گفت: صنعت پتروشیمی از سه بُعد حائز اهمیت است و چنین اهمیتی باعث شده تا تصمیم گیران و تولیدکنندگان این صنعت ارزش آفرین در رویداد بزرگ  "ایران پلاست" گرد هم آیند .

ایوب بنوی نخستین ویژگی این صنعت را ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و افزود :این ارزآوری، اقتصاد و تولید ناخالص کشور را تحت تاثیرمستقیم قرار می دهد. ایجاد ظرفیت اسمی 95 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در سال، موتور محرکه ای برای به حرکت در آوردن اقتصاد ملی، رونق اشتغال و در نهایت عامل مهمی در توسعه پایدار و متوازن کشور است.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی ایران، ادامه داد: یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار یک  کشور  ویژگی " سرمایه پذیری " در اقتصاد و صنعت آن کشور است که صنعت پتروشیمی ایران و به ویژه  بخش پایین دست و زنجیره تکمیلی آن، بستری بسیار آماده و مناسب برای جذب  سرمایه به ویژه سرمایه های پراکنده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه " ایران پلاست " اضافه کرد: ایران پلاست، به خوبی مُبیّن این نکته است که با هر میزان سرمایه ، در گروه های شغلی متفاوت، می توان در بخش پایین دست پتروشیمی فعال بود. ایران پلاست؛ به مفهوم واقعی محل تبادل فن آوری، سرمایه، مهارت و در نهایت آغاز مشارکت هایی است که از دل این رویداد مهم و بین المللی متولد می شود، به طوری که ایران پلاست را می توان رکن دیگری از توسعه پایدار،  که همان " مشارکت فعال" است، نامید.

بنوی ویژگی دیگر صنعت پتروشیمی را فناوری بسیار پیچیده و به ویژه در بخش بالادست عنوان کرد و افزود: وجه تمایز این صنعت با دیگر حوزه‌های اقتصادی همین پیچیدگی فناوری است. این پیچیدگی آنقدر در سطح بالایی قرار دارد که در کوتاه مدت، می توان شاهد تغییراتی در  طراحی فرآیند های تولیدی انواع محصولات پتروشیمی باشیم. پر واضح است که به دلیل تنوع و گستردگی  صنایع پایین‌دست پتروشیمی، این تغییرات و پیچیدگی می تواند تنوع بیشتری داشته باشد که نتیجه و تاثیر آن تولید سریع ، ارزان با ارزش افزوده بالاتر است.

وی ویژگی سوم این صنعت را نقش مهم و اساسی آن در حوزه اشتغال زایی از طریق تولید در خوشه ها و شهرک های شیمی و پتروشیمیایی دانست و ادامه داد: اتفاقا در این خصوص نیز اقدامات مفیدی و طرح های ویژه ای در دولت مردمی سیزدهم صورت گرفته است.  از سوی دیگر ،  " اقتصاد مقاومتی " با توصیه های مقام معظم رهبری با سرفصل های جلوگیری از خروج ارز، اشتغال آفرینی، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید برپایه دانش کاملاً ایرانی بعنوان راهنما و نقشه راه توسعه صنعت پایین دست می تواند راهگشایی کلیدی  در مهمترین رکن توسعه پایدار که همان "تاب آوری اقتصادی است؛ باشد.

مدیر برگزاری این نمایشگاه در حوزه صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: ایران پلاست، رویدادی است که دو دهه از نخستین برگزاری آن می گذرد و اکنون با " ایران پلاست " شانزدهم در خدمت صنعتگران ، تلاشگران و تولیدکنندگان صنعت پایین دست پتروشیمی باشیم. در شرایطی کشور در تمامی جنبه ها، تحت تحریم های نابخردانه قرار دارد، این رویداد بزرگ این نوید را می دهد که با توکل بر خداوند و با  تأسی از بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب  و همراهی و همیاری صنعتگران، سرمایه گذاران و جهادگران صنعت پایین‌دست پتروشیمی، امسال در ایران پلاست شانزدهم ، رویدادی را شاهد خواهیم بود که علاوه بر جا به جا کردن رکورد" ایران پلاست های " پیشین ، چه از بُعد کمی و چه کیفی، مُهر باطلی بر تمامی تحریم های یک جانبه خواهد خورد.

ایوب بنوی ادامه داد: مُبین و برهان این افتخار بزرگ، حضور 610 شرکت داخلی و خارجی در 15 سالن و در مساحتی به ابعاد 65 هزار متر مربع در ایران پلاست است. این رویداد در شانزدهمین دوره خود، با مسرت و افتخار برای تولید کنندگان و فعالان صنعت پایین دست پتروشیمی که بی تردید طلایه داران " جهاد اقتصاد مقاومتی" هستند؛ بستری را از دریچه "توسعه تجارت" با حضور هیئت تجاری از 19 کشور جهان از جمله عمان، قطر، اسپانیا، برزیل،آذربایجان، روسیه ، عراق و ترکیه فراهم کرده است.

وی در  پایان ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ جناب آقای مهندس شاهمیرزایی معاون محترم وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تصریح کرد: بدون شک بدون حمایت ، همراهی و رهنمودهای مفید ایشان، چنین رویداد با شکوه و گردهمایی افتخار آفرین در صنعت پایین دست پتروشیمی، امکان پذیر نبود.

گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست که از تاریخ 30 شهریور 1401 الی 2 مهر 1401 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. مراسم افتتاحیه این رویداد مهم صنعت پتروشیمی در کشور، با حضور مهندس اوجی وزیر محترم نفت، نمایندگان  محترم مجلس شورای اسلامی، معاونین محترم وزیر نفت، سفرا و میهمانان خارجی، تلاشگران و جهادگران  صنعت ارزش آفرین پتروشیمی،فعالان و تولیدکنندگان  بخش صنایع پایین دست پتروشیمی انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: