رپورتاژ آگهی/

سئو تا چه اندازه برای کسب و کار ها مهم است؟

سئو تا چه اندازه برای کسب و کار ها مهم است؟
کدخبر : 582796

اگر تا به الان کلمه سئو را نشنیده اید احتمالا مطالعه این مقاله برای شما بسیار جالب خواهد بود. در جلسات مشاوره برای شروع فرایند بازاریابی دیجیتال اغلب به صاحبین کسب و کار هنگامی که سئو را معرفی می کنیم، اطلاع چندانی از اهمیت آن ندارند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این موضوع که سئو تا چه اندازه برای کسب و کار ها مهم است بپردازیم.

دلایل اهمیت سئو برای کسب و کار ها

حواستان به میزان کاربران گوگل هست؟

گوگل کن امروزه به جمله مصطلحی تبدیل شده است. کاربران زیادی آن بیرون هر روزه برای مقاصد مختلف خود جستجوهایی در گوگل می کنند که حتی 1 درصد این جستجو ها به خرید از سایت شما منجر شود نیز برد کرده اید. بیش از ۳.۵ میلیارد سرچ روزانه از طریق گوگل گواه این حرف ماست.

اگر سایت خود را بهینه سازی نکردید، پیشنهاد می کنیم حتما به فکر برون سپاری آن به یکی از بهترین شرکت های سئو باشید.

هنوز هم شک دارید؟ نگاهی دقیق تر به آمار و ارقام سئو و گوگل بیندازیم:

  • بیش از ۵۳ درصد از ورودی تمامی وبسایت های جهان از طریق جستجوی ارگانیک (سرچ در موتور های جستجو) است.
  • بیش از ۹۰ درصد ترافیک جستجوی جهانی از طریق گوگل سرچ، تصاویر گوگل و گوگل مپ است.
  • سئو کردن سایت بیش از ۱۰۰۰ درصد ترافیک ارگانیک بیشتری از سوشال مدیا مارکتینگ جذب می کند.
  • رتبه ۱ در گوگل بیش از ۲۷ درصد ترافیک را به خود اختصاص می دهد. (https://backlinko.com/google-ctr-stats)
  • بیش از ۸۴۷ میلیون صفحه در گوگل وجود دارد که هیچ ترافیک ارگانیکی ندارد!

ترافیک ارگانیک از گوگل تقریبا پایدار است!

در حال حاضر تبلیغات کلیکی انجام دهیم یا سئو؟ این سوال یکی از پرتکرار ترین پرسش ها بخصوص از طرف صاحبین کسب و کار های تازه کار در جلسه ابتدایی مشاوره است. تبلیغات کلیکی در کوتاه مدت و سئو در بلند مدت بهترین عملکرد را بر اساس بودجه دارد. البته که بهتر است همواره از کانال های مختلف برای دیجیتال برندینگ استفاده شود اما سئو بزرگترین یار شما برای دریافت ترافیک ارگانیک رایگان و پایدار است!

با انتشار محتوای ارزشمند و مطابق با رقبا، لینک سازی صحیح، بهینه سازی های فنی و کسب اعتبار می توان گفت پس از گذشت چند ماه می توانید روی رتبه های خوب از طرف گوگل حساب باز کنید.

لید جنریشن ارزشمند

مردم معمولا هنگامی که مشکل یا نیازی دارند دست به دامن گوگل می شوند. این نیاز از قیمت جنس خاصی گرفته تا دریافت اطلاعات در مورد فلان اصطلاح خاص گسترده می باشد و چه خوب است که در این سفر مشتری شما همراه آن ها باشید. در هر حوزه ای اگر خدمت یا محصولی ارائه می کنید می توانید کنار مشتریان باشید. به عنوان مثال اگر خرما می فروشید ممکن است مشتری از طرق زیر به شما برسد:

  • خرمای بم بهتره یا کرمان؟
  • خواص انواع خرما
  • بهترین نوع خرما
  • خرید خرمای ارزان
  • و...

تمام این موارد جستجو به بازاریابی محتوایی سایت شما بستگی دارد و مشخصا به صورت غیر مستقیم روی برندینگ تاثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید که قیف فروش از 4 مرحله اطلاعات و آگاهی، علاقه مندی، در نظر گرفتن و در نهایت اقدام تشکیل می شود و برای داشتن درآمد خوب از سایت باید از 4 مرحله را در کنار مشتری باشید.

نباشی رقبات هستن!

"حالا تو بیا سئو نکن، کی ضرر می کنه من یا تو؟" هر چند که با خواندن این جمله به یاد حبیب و حالت دو پای راحت روی میز افتادید اما حقیقت هم همین است؛ اگر سایت دارید و فکر می کنید حضور در صفحه دو یا سه گوگل خوب است بهتر است بدانید کمتر از 1 درصد جستجوگران برای پیدا کردن نتیجه به صفحه 2 گوگل می روند.

مقرون به صرفه تر از سئو پیدا نمی کنید!

گوگل به هیچ وجه از سایت هایی که با سئو به صورت ارگانیک رشد می کنند خوشش نمی آید ولی باید با آنها سر کند؛ چراکه کل ورودی ها به همین خاطر از گوگل استفاده می کنند. چرا خوشش نمی آید؟ چون ورودی های آن ها رایگان است و سرویس پولی Google ADS آن وقت چکار کند؟ شما فرض کنید سایتی بیش از 20 هزار ورودی در ماه داشته باشد، اگر این میزان ورودی را بخواهیم از طریق گوگل ادز بدست آوریم ماهانه حدود 6000 دلار (300 میلیون تومان) باید پول بدهیم در صورتی که با سئو کل این ورودی را رایگان بدست آوردیم!

سئو را با هر متر و معیاری و با هر نوع کانال دیجیتال مارکتینگی که می خواهید مقایسه کنید، در بلند مدت از نظر هزینه به درآمد، سئو دست برتر را دارد. ( ahrefs )

رتبه بالا در گوگل: اعتماد بیشتر!

در یک گروه زبان انگلیسی نکته ای توجهم را به خود جلب کرد. یکی از افراد سوال کرد که ووچر امتحان PTE را از کدام سایت تهیه کنیم که مطمئن باشه؟ "یکی از اساتید جواب جالبی داد: تو گوگل سرچ کنید و معمولا سه نتیجه اول قابل اعتماد هستند!"

این گفتگوی کوتاه نشان از یک نکته بسیار بسیار بسیار مهم دارد: نتایج برتر گوگل اعتماد مشتریان را جلب می کنند مگر اینکه خلافش ثابت شود!

نظرسنجی که توسط وبسایت MOZ بر اساس نظر بیش از 1000 پرسشنامه صورت گرفت، نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق آن ها نتایج برتر گوگل را مورد اعتماد خواندند. این بدان معناست که اگر وب‌سایت یا محتوای شما هر زمان که مشتریان بالقوه در Google جستجو می‌کنند در بالای نتایج ظاهر شود، نشان می‌دهد که شما قابل اعتمادین و در صنعت خود دارای اعتبار هستید.

برای شروع سئو سایت چه کنیم؟

به طور کلی می توان گفت سئو به دو بخش داخلی (فعالیت های روی سایت) و خارجی (ایجاد اعتبار و تبلیغات برای سایت) تقسیم می شود. شما باید ابتدا اطلاعات کلی در مورد الگوریتم های گوگل، نحوه کارکرد موتور های جستجو پیدا کنید و سپس به سراغ مفاهیم تکنیکال سئو داخلی، سرعت سایت، ابزار های سئو، تحلیل رقبا، آنالیز کلمات کلیدی و تولید محتوا بروید.

در نهایت با فراگیری تکنیک های سئو آف پیج به سراغ لینک بیلدینگ بروید تا حداکثر اعتبار را برای سایت خود بدست آورید.

کمی پیچیده شد؟ مشخصا سئو علم و هنری است میان مارکتینگ و IT. به همین دلیل توصیه می کنیم برای شروع سئو سایت خود به سراغ انتخاب یکی از شرکت های سئو برتر در تهران بروید. شرکت سئو دقیقا چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: