رپورتاژ آگهی/

آیا سرفیس لپ تاپ استودیو ۱ را بخیرم یا منتظر استودیو ۲ بمونیم؟

آیا سرفیس لپ تاپ استودیو 1 را بخیرم یا منتظر استودیو 2 بمونیم؟
کدخبر : 589207

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ که در رویداد سپتامبر مایکروسافت معرفی شد، به سری حرفه ای های سرفیس می‌پیوندد. استودیو ۲ با همان انعطاف‌پذیری که از بهترین لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ انتظار داریم به بازار می آید، ممکن است استودیو ۲ بسیار شبیه به نسخه قبلی باشد، اما بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد.

نسخه جدید چگونه با لپ تاپ استودیو ۱ مقایسه می شود؟ در ادامه، ما شما را به بررسی عمیق این دو دستگاه می‌بریم و به شما کمک می‌کنیم اگر می‌خواهید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرفیس لپ تاپ استودیو۱ اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی شد و اندکی پس از آن در ۵ اکتبر ۲۰۲۱ وارد بازار شد. ارزان ترین مدل مجهز به تراشه Core i۵-۱۱۳۰۰H اینتل و گرافیک یکپارچه Iris Xe همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت بود. فضای ذخیره سازی و قیمت آن ۱۶۰۰ دلار بود.

در سوی دیگر، گران ترین نسخه از سرفیس لپ تاپ استودیو ۱ ۳۱۰۰ دلار قیمت دارد. به لطف تراشه Core i۷-۱۱۳۷۰H اینتل و کارت گرافیک مجزا RTX ۳۰۵۰ Ti انویدیا، با دو برابر قیمت، عملکرد بسیار بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. رم به ۳۲ گیگابایت رسیده است و فضای ذخیره سازی به ۲ ترابایت افزایش یافته است.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ که در رویداد سپتامبر ۲۰۲۳ مایکروسافت معرفی شد، گرانتر از نسخه قبلی خود است. ارزان ترین پیکربندی از ۱۹۹۹ دلار شروع می شود و دارای پردازنده Intel Core i۷-۱۳۷۰۰H از نسل Raptor Lake، گرافیک یکپارچه (Iris Xe)، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است. گران‌ترین مشخصات با پردازنده Core i۷-۱۳۸۰۰H، کارت گرافیک RTX ۴۰۶۰، ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۳۷۹۹ دلار قیمت دارد.

 

مقایسه مشخصات فنی

 

Surface Laptop Studio

Surface Laptop Studio ۲

Processor

Intel Core i۵-۱۱۳۰۰H, Intel Core i۷-۱۱۳۷۰H, Intel Core i۷-۱۱۳۹۰H

Intel Core i۷-۱۳۷۰۰H, Intel Core i۷-۱۳۸۰۰H

Graphics card

Intel Iris Xe, Nvidia GeForce RTX ۳۰۵۰ Ti

Intel Iris Xe, Nvidia GeForce RTX ۴۰۵۰, Nvidia GeForce RTX ۴۰۶۰

RAM

۱۶GB or ۳۲GB LPDDR۴X

۱۶GB, ۳۲GB, or ۶۴GB LPDDR۵X

Storage

۲۵۶GB, ۵۱۲GB, ۱TB, ۲TB

۲۵۶GB, ۵۱۲GB, ۱TB, ۲TB

Display

۱۴.۴-inch, ۳:۲, ۲,۴۰۰ x ۱,۶۰۰, ۱۲۰Hz

۱۴.۴-inch, ۳:۲, ۲,۴۰۰ x ۱,۶۰۰, ۱۲۰Hz

Ports

۲x USB-C Thunderbolt ۴, ۳.۵mm audio jack, Surface Connect dock

۲x USB-C Thunderbolt ۴, ۳.۵mm audio jack, Surface Connect dock, USB-A, microSD card slot

Battery life

۱۸ hours (Microsoft’s estimate)

۱۸ hours (Microsoft’s estimate)

 

مایکروسافت هر دو استودیوی سرفیس لپ‌تاپ را با مشخصات مختلف به بازار عرضه کرده است و می‌توانید تا حدی گزینه مناسب خودتون رو پیدا کنید. با این حال، تفاوت عمده بین این دو نسل این است که مایکروسافت پردازنده‌های Core i۵ اینتل را در سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ حذف کرده است و این باعث می‌شود که دستگاه در کل بهتر و البته گران‌تر شود.

 

 

بیایید نگاهی به عملکرد اولین مدل بیندازیم و در مورد قابلیت‌های استودیو جدید سرفیس لپ‌تاپ حدس و گمان‌هایی را انجام دهیم.

همانطور که در بالا ذکر شد، سرفیس لپ‌تاپ استودیو یک مشکل بزرگ داشت که آن CPU ضعیف بود.تمام تراشه‌ها فقط به چهار هسته محدود می‌شدند، اما در مقابل نسبتاً کم مصرف بودند که برای عمر باتری و حرارت عالی است، اما برای عملکرد خوب چندان عالی نیست.

ما در سرفیس کار، سرفیس لپ‌تاپ استودیو را برای بررسی بنچمارک‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله Geekbench ۵، Cinebench R۲۳، PCMark ۱۰، PugetBench Premiere Pro و ۳DMark Time Spy انتخاب کردیم. در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مشابه، عملکرد نسبتاً مناسبی داشت.

سرفیس لپ تاپ استودیو در PugetBench بهتر از مثلاً در Handbrake عمل کرد. و در حالی که این یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست.

 

سرفیس لپ تاپ استودیو 2 چطور؟

ما هنوز فرصتی برای آزمایش آن نداشته ایم، اما تقریباً تضمین شده است که ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت. مشخصات به تنهایی خیلی چیزها را به ما می گوید.

استودیو ۲ با پردازنده بسیار توانمندتر و کارت گرافیک بهبود یافته، باید از برخی از رقبای نسل فعلی خود در قیمت های مشابه پیشی بگیرد. ممکن است این لپ‌تاپ رقیب برخی از بهترین لپ‌تاپ‌ها نباشد، اما به هر حال Surface Laptop Studio ۲ برای آن ساخته نشده است.

 

به نیاز های شما بستگی دارد

مهم نیست که چگونه مقایسه کنید، جذابیت استودیو لپ تاپ سرفیس مایکروسافت نه تنها در عملکرد آن، بلکه در انعطاف پذیری آن نهفته است. این یک لپ‌تاپ درجه یک برای افراد خلاق و افرادی است که واقعاً می‌توانند از دسترسی به دو حالت ویژه آن، استودیو یا استیج استفاده کنند. برای عملکرد ایده آل، لپ‌تاپ‌های بهتری وجود دارد، و همین را می‌توان در مورد Surface Laptop Studio ۲ جدید نیز گفت.

اکنون، مقایسه این دو نسل دشوار است، زیرا انتخاب نهایی بستگی به این دارد که آیا بیشتر نگران بودجه هستید یا در مورد تهیه یک لپ تاپ قدرتمند. سرفیس لپ‌ تاپ استودیو ۲ حتی بدون اینکه خودمان آن را آزمایش کرده باشیم، باید نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی داشته باشد. این هسته‌های CPU اضافی قطعاً به شما کمک می‌کنند.

اگر الان صاحب سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۱ هستید و نیازی به سریع‌تر بودن آن ندارید، این ارتقایی است که می‌توانید از آن صرف نظر کنید. با این حال، اگر این اولین باری باشد که سرفیس لپ‌ تاپ استودیو مایکروسافت را می‌خرید، نسل دوم انتخاب وسوسه کننده تری به نظر می‌رسد. اما هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. در هر دو صورت فروشگاه اینترنتی سرفیس کار برای خرید هر دو لپ تاپ جذاب مایکروسافت همچنان بهترین گزینه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: