۵+۴ نکته مهم در چاپ بنر انتخاباتی

 5+4 نکته مهم در چاپ بنر انتخاباتی
کدخبر : 593885

حال که در آستانه انتخابات 1402 مجلس شورای اسلامی هستیم، تبلیغات مناسب برای موفقیت در این موضوع از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

حال که در آستانه انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی هستیم، تبلیغات مناسب برای موفقیت در این موضوع از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. تبلیغات می تواند انواع مختلفی داشته باشد. از تبلیغ فیزیکی مانند بنر و بروشور گرفته تا تبلیغات در بستر فضای مجازی، نیازمند رعایت نکاتی ساده اما حیاتی است تا انبوه هزینه ها را موفقیت آمیز سازد. در ادامه با ۵ نکته مهم پیرامون چاپ بنر انتخاباتی همراه باشید تا نتیجه بهتری را از این تبلیغات به دست آورید.

از ذکر نکات بی مورد پرهیز کنید !

اولین موضوعی که باید به آن پایبند باشید، عدم استفاده از مطالب غیر ضروری در بنر انتخاباتی است. خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید؛ استفاده از جملات طولانی میتواند خارج از حوصله مخاطب واقع شود. سعی کنید تمام مطالب را در یکی دو جمله خلاصه نمایید. گاها دیده شده است که افراد از تمام فضای بنر برای نوشتن مطالب استفاده میکنند که این موضوع منجر به تاثیرات معکوسی بر روی مخاطب می گردد.

چاپ بنر

از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

عدم استفاده از تصویر در چاپ بنرها به مراتب بسیار بهتر از استفاده از تصاویر بی کیفیت است. تصاویر بی کیفیت پس از چاپ بنر، جلوه خوبی نخواهند داشت و در نتیجه حس بدی را به مخاطب القا می نمایند. سعی کنید تصاویر مورد نیاز جهت چاپ بنر انتخاباتی خود را به صورت فایل و با کیفیت بالا به مرکز چاپ مورد نظر ارائه نمایید .

از رنگبندی مناسب در چاپ بنر استفاده نمایید

استفاده از رنگبندی مناسب می تواند جلوه خاصی به بنر انتخاباتی شما دهد. رنگبندی از جمله مواردی است که بر دیدگاه مخاطب تاثیر می گذارد. اگر به دنبال پالت های رنگی مناسب هستید می توانید به سایت هایی همچون Adobe Color مراجعه نمایید و یا با مشاوران مجموعه چاپ مدرن یاس گفتوگو کنید. مشاوران مجموعه با توجه به نیاز شما و ویژگی های مورد نظرتان، میتوانند شما را در زمینه های مختلف یاری رسانند و بهترین گزینه برای چاپ بنرتان را به شما پیشنهاد دهند.

A close up of a color swatch

Description automatically generated

به ابعاد مختلف چاپ بنر توجه کنید

بنر ها میتوانند با توجه به ابعادی که دارند کارکرد های مختلفی را ارائه کنند. این موضوع نقشی حیاتی در بخش طراحی بنر انتخاباتی دارد. به عنوان مثال بنر های بیلبوردی دارای ابعاد 2 در3 متر هستند، در حالی که بنر های استندی مورد استفاده در همایش ها دارای ابعاد 90 در 200 سانتی متر هستند.

برای آنکه ابعاد بنر خود را به درستی انتخاب کنید، میتوانید با مشاوران مجموعه تماس حاصل نموده و با توجه به نیاز و فضای مورد استفاده بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

شعار انتخاباتی را در جای مناسب قرار دهید

در رابطه با شعار انتخاباتی ابتدا به این نکته توجه کنید که بهتر است شعار مورد نظر مختصر و مفید باشد. شعار های کوتاه، پرمحتوا و دارای وزن، در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند . از دیگر نکات مربوط به شعار تبلیغاتی در چاپ بنر انتخابات، محل قرارگیری آن است. بهتر است شعار خود را در یک سوم بالایی بنر و با فونتی جذاب قرار دهید تا نظر مخاطبان را جلب نماید.

چاپ بنر انتخاباتی 1402

تا اینجا به ذکر 5 نکته مهم و کاربردی در رابطه با چاپ بنر تبلیغاتی پرداختیم. با رعایت نکاتی که گفته شد، میتوان گفت در زمینه چاپ بنر تبلیغاتی با مشکلی روبرو نخواهید شد. در ادامه به 4 مورد دیگر اشاره میکنیم که با رعایت آن می توانید خیال خود را از بابت بنرهای تبلیغاتی خود راحت کنید.

توجه به ساختار بنرها: 

از لحاظ ساختاری، حتما سایز و نحوه کارکرد بنر خود را بررسی کنید و در زمان طراحی به طراح خود گوشزد کنید،زیرا در اطراف بنرها منگنه ها و سوراخهایی در نظر گرفته مشود که نصب انها را راحت تر کند و ممکن است طراح شما این موارد را در نظر نگیرد. بنابراین حتما دقت کنید که در اطراف آنها به میزان کافی فضای خالی در نظر گرفته بشود.

مکان نصب بنر را مشخص کنید: 

فضایی که قرار است بنر خودتان را در ان نصب کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب درست مکان نصب، در همه 5 نکته ای که در بالا به ان پرداختیم تاثیر مستقیم دارد. فراموش نکنید که یک نامزد انتخاب مجلس، اگر نتواند در مدیریت فضای نصب بنر عملکرد خوبی داشته باشد، قطعا گزینه مناسبی برای کرسی های مجلس نخواهد بود. به عنوان یک نکته کنکوری این را در نظر گیرید که اگر بنرهای شما مزاحمتی برای سایرین ایجاد بکند-چه از لحاظ آلودگی محیطی،چه از لحاظ مزاحمت شهروندی- قطعا تاثیر منفی ای در ذهن شهروندان خواهد گذاشت.

مکان مناسب بنر

نظرسنجی درباره طرح بنر: 

حتما قبل از چاپ نهایی بنر، طرح های خود را به اطرافیان نشان دهید و از انها نظرخواهی کنید. طبق امار، در صورتی که از حلقه اطرافیان شما حداقل 5 نفر با بنر شما ارتباط برقرار کنند، میشود گفت که در زمینه طراحی گرافیکی بنر نمره قبولی گرفته اید.

کیفیت چاپ:

حتما چاپ بنرهای خود را به مراکزی بسپارید که در این زمینه تجربه کافی دارند. از ما به شما نصیحت، رنگ و لعاب درست از نان شب واجبتر است و میتواند ورق بازی را به سمت شما برگرداند. چاپ بنر انتخاباتی را میتوان اخرین مرحله از فرآیند طراحی و چاپ تبلیغات در نظر گرفت که اگر به خوبی رعایت نشود، تمامی زحمات مرحله قبلی را از بین خواهد برد. مرکز چاپ مدرن یاس، با بیش از 15 سال سابقه، خیال شما را بابت چاپ بنر با کیفیت راحت خواهد کرد. اگر باور ندارید کافی است سری به سایت این مجموعه بزنید تا با دیدن انواع نمونه کارها و حجم فعالیت انها، خیالتان از این بابت راحت شود.

سخن پایانی

تبلیغات را میتوان یکی از مهمترین بخشهای فرآیند انتخابات مجلس دانست. اگر شما بهترین نماینده مردم ایران و شهر خودتان باشید، ولی نتوانید تبلیغات خوبی – مخصوصا تبلیغات محیطی- داشته باشید، همه زحمات شما به هدر خواهد رفت. چاپ بنر انتخاباتی یکی از راهکار های مناسب و مفید در جهت تبلیغات موثر نامزدهای انتخابات 1402 مجلس شورای اسلامی است. به همین منظور، چاپ مدرن یاس آمادگی دارد تا بصورت شبانه روزی پذیرای سفارشات چاپ بنر انتخاباتی شما باشد. همچنین اگر به دنبال مشاوره تخصصی پیرامون این موضوع هستید میتوانید با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: