رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفر به سواحل جنوبی ایران

راهنمای سفر به سواحل جنوبی ایران
کدخبر : 595350

در این مطلب همراه ما باشید تا با معرفی بهترین مقصدها برای سفر و نحوه برنامه‌ریزی، شما را برای سفر به سواحل جنوبی ایران راهنمایی کنیم.

هر یک از بخش‌های ایران، زیبایی‌های خاصی دارند و مسافران بر اساس سلیقه خود، مقصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند. منطقه جنوب ایران، یکی از دیدنی‌ترین مناطق کشور برای مسافران هستند. قطعا همه مسافران، جنوب کشور را به جزیره‌هایی مانند کیش و قشم و شهرهایی مانند چابهار، بندرعباس و... می‌شناسند. اما این منطقه، بخش عمده‌ای از ناشناخته‌های ایران را در دل خود جای می‌دهد. در این مطلب همراه ما باشید تا با معرفی بهترین مقصدها برای سفر و نحوه برنامه‌ریزی، شما را برای سفر به سواحل جنوبی ایران راهنمایی کنیم.

سفر در خط ساحلی جنوب

مناطق جنوبی کشورمان ایران، یکی از بهترین مقصدها برای سفر گردشگران هستند. اما بسیاری از شهرهای این منطقه برای افراد زیادی ناشناخته مانده‌اند. به جز فصل تابستان که منطقه جنوب کشور آب‌وهوای بسیار گرمی دارد، باقی فصل‌ها برای سفر در خط ساحلی جنوب مناسب هستند. خط ساحلی جنوب در کشور ایران شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

برای سفر به مناطق جنوبی کشور، نیمی از خط ساحلی جنوب ایران از تنگه هرمز تا بندر گواتر را پیشنهاد می‌کنیم. تنگه هرمز، تنگه‌ای است که خلیج‌فارس و دریای عمان را به هم پیوند می‌دهد و بندر گواتر در مجاورت چابهار قرار دارد. برای سفر در خط ساحلی جنوب کشور باید از قبل برای مدیریت هزینه‌ها و انتخاب بهترین زمان سفر، برنامه‌ریزی کنید. به طور کلی سایت‌هایی مانند مِستر بلیط همیشه برای مشتریان تخفیف دارند. ولی با سفر در فصل تابستان به جنوب کشور می‌توانید هتل مورد نظرتان را با قیمت کم‌تری رزرو کنید. با مراجعه به سایت مِستر بلیط، رزرو هتل ارزان هر یک از منطقه‌های جنوبی را به‌صورت اینترنتی انجام دهید.

بهترین و زیباترین سواحل جنوبی کشور

میان مناطق مختلف جنوب ایران، سواحل این منطقه طرفداران بیش‌تری دارند و هر ساله، مسافران زیادی آن‌ها را به عنوان مقصدی برای گشت‌وگذار در جنوب کشور انتخاب می‌کنند. احتمالا شما هم جزیره‌های کیش و قشم را به عنوان بهترین و زیباترین سواحل جنوبی کشور می‌شناسید. ولی علاوه بر این جزایر و مزایای گشت‌وگذار در آن‌ها، سواحل جنوبی زیبای دیگری هم برای بازدید وجود دارند. به طور کلی بهترین و زیباترین ساحل‌های جنوب ایران عبارت‌اند از:

  • جزیره کیش: یکی از زیباترین جزیره‌های جنوبی کشور که هر ساله مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند، جزیره کیش است. منطقه‌ای در سواحل جنوبی ایران که جاهای دیدنی زیادی برای بازدید دارد. شما می‌توانید با رزرو هتل در کیش در این جزیره اقامت داشته باشید و بسیاری از سواحل یا پارک‌های ساحلی جنوب کشور در این منطقه را ببینید. برای مثال در اسکله تفریحی کیش اوقات خوشی با همسفرانتان داشته باشید و به یکی از سواحل دیدنی این منطقه مانند پارک ساحلی مرد ماهیگیر، مرجان، درخت نارگیل، میرمهنا، سیمرغ و... بروید.

  • جزیره قشم: یکی از محبوب‌ترین و البته بزرگ‌ترین جزیره‌های جنوبی کشور در ایران است. جزیره قشم، منطقه‌های بکر و دست نخورده‌ای دارد که وجود آن‌ها محبوبیت جزیره را برای گردشگران، چند برابر می‌کند. برای تماشای دره ستارگان، جنگل‌های حرا، قلعه پرتغالی‌ها و پارک کروکدیل‌ها در کنار گشت‌وگذار در سواحل این جزیره مانند ساحل جزیره ناز، ساحل نقره‌ای و ساحل سوزا باید رزرو هتل آپارتمان قشم را انجام دهید. با رزرو هتل آپارتمان در قشم، هزینه‌های سفر را کم‌تر و بازه زمانی سفر خود را بیش‌تر کنید. فقط برای اینکه از سفرتان جا نمانید، این کار را از چند روز قبل به‌صورت اینترنتی انجام دهید.
  • تالاب لیپار یا ساحل سرخ چابهار: یکی از زیباترین سواحل جنوبی کشور، ساحل سرخ چابهار است. احتمالا شما هم دریاچه صورتی رنگ یا لیپار در چابهار را می‌شناسید. برای گشت‌وگذار در خط سواحل جنوبی کشور می‌توانید زیبایی‌های این تالاب را از ساحل آن ببینید. برای تماشای رنگ صورتی این دریاچه، ماه‌های فروردین، شهریور، مهر، بهمن و اسفند را برای سفر انتخاب کنید.

به جز سواحل معروف جنوب کشور که هر ساله میزبان گردشگران زیادی هستند، جزیره‌های دیگری هم برای بازدید از منطقه جنوب کشور وجود دارند. از دیگر سواحل زیبای جنوب کشور می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  • ساحل سرخ جزیره هرمز
  • ساحل ریشهر در بوشهر
  • ساحل نورانی در روستای تنگ و شهر چابهار
  • سواحل صخره‌ای موج فشان چابهار
  • ساحل تیس در چابهار
  • ساحل بریس در چابهار
  • ساحل سورو در بندرعباس
  • اسکله جفره در بوشهر
  • پارک ساحلی دلوار در بوشهر
  • ساحل درک در سیستان و بلوچستان
  • سواحل مرجانی، شنی و صخره‌ای جزیره لاوان
  • ساحل جزیره هندورابی
  • ساحل شبتاب در چابهار
  • ساحل بنود عسلویه در بوشهر

راهنمای برنامه‌ریزی برای سفر به سواحل جنوبی

همه ما مسافرت خود را باید از چند روز قبل از شروع حرکت از مبدا، آغاز کنیم. این یعنی که برای تجربه سفری خاطره‌انگیز به هر یک از نقطه‌های ایران و به خصوص سواحل جنوبی باید برنامه‌ریزی برای سفر را از چند روز قبل انجام داد.

  • انتخاب مقصد مناسب: وقتی درباره سواحل جنوبی کشور صحبت می‌کنیم، منظور ما فقط جزیره‌های معروفی مانند کیش یا قشم نیستند. بلکه شما گزینه‌های متعددی برای سفر دارید. شما می‌توانید با خواندن راهنماهای گردشگری منتشر شده در سایت مِستر بلیط، مقصد مناسبی را برای سفر به جنوب کشور انتخاب کنید.
  • انتخاب بهترین زمان سفر: بعد از انتخاب مقصد و در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی آن منطقه، بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید. به طور کلی فصل‌های پاییز، زمستان و بهار برای سفر به جنوب کشور مناسب هستند. ایام نوروز و فصل زمستان، جمعیت زیادی به جنوب می‌روند و تابستان، خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر است.
  • خرید بلیط و رزرو هتل: اصلی‌ترین بخش برنامه‌ریزی سفر شما به جنوب کشور به همین خرید بلیط و رزرو هتل اختصاص پیدا می‌کند. در سایت‌هایی مانند مِستر بلیط با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، لیستی از هتل‌ها و بلیط‌های سفر نمایش داده می‌شوند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر هتل یا بلیط و قیمت آن‌ها، انتخابتان را راحت‌تر انجام می‌دهید.
  • بستن چمدان: با توجه به مقصد، زمان سفر و شرایط آب‌وهوایی، لیستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید و با قرار دادن آن‌ها، چمدان خود را ببندید.

بنابراین برای سفر به مناطق جنوبی کشور، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. این گزینه‌ها از استان خوزستان آغاز شده و تا سیستان و بلوچستان ادامه پیدا می‌کنند. با توجه به بودجه، علاقه خود به سواحل جنوبی، زمان سفر و... بهترین مقصد را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای انتخاب مقصد و آماده‌سازی ملزومات سفر خود از سایت مِستر بلیط کمک بگیرید. علاوه بر امکان آشنایی بیش‌تر با بخش‌های جنوبی ایران، خرید بلیط و رزرو هتل به‌صورت اینترنتی می‌توانید از مزایای خاصی هم برخوردار شوید. برای مثال در صورت تکمیل ظرفیت بلیط‌ها به مقصد دلخواهتان از قابلیت رزرو خودکار مِستر بلیط استفاده کنید و رزرو هتل‌ها را در هر فصلی از سال با تخفیف انجام دهید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: