طی یک سال گذشته صورت گرفت

رونق اشتغال در سایه رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی در استان قزوین

 رونق اشتغال در سایه رشد 300 درصدی تسهیلات پرداختی در استان قزوین
کدخبر : 534465

شما و اقتصاد: مدیر شعب استان قزوین در جلسه هفتگی راهبردی مدیریت شعب از رشد اشتغالزایی در سایه رشد 300 درصدی مصارف استان خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر شعب استان قزوین در جلسه راهبردی مدیریت شعب در خصوص چگونگی روند رشد مصارف استان طی ۱۲ ماه و ایجاد اشتغال‌های مستقیم و غیر مستیم با اشاره به ماهیت حمایتی و توسعه‌ای بانک توسعه تعاون گفت: وضعیت فعلی اقتصادی کشور طی یک سال گذشته بیش‌ازپیش حضور مؤثر و کارآمد بانک توسعه تعاون در عرصه حمایت از تولیدکنندگان را طلب می‌نماید. اینکه در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مشکلاتی ازجمله کمبود نقدینگی، محدودیت‌های بین‌المللی در صادرات و واردات، عدم ثبات نرخ ارز و ریسک بالای تأمین مواد اولیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند نقش و رسالت بانک را پررنگ‌تر و حضور جهادی و مؤثر در سایه تعهد و تخصص را بیش از گذشته طلب می‌نماید.

کلانتری در ادامه افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید نام‌گذاری گردیده که این عنوان معنادارترین نام برای سال جاری می‌توانست باشد. چراکه در شرایط سخت حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه طی چند سال گذشته، تعداد کثیری از واحدهای فعال تولیدی تحت تأثیر واردات بی‌رویه محصولات نامرغوب از کشورهای آسیای شرقی نظیر چین و غیره، غیرفعال شدند که اکنون به شکل معناداری به تولیدکنندگانی با توجیه اقتصادی بالا بدل شده‌اند و از سویی با افزایش بی‌رویه نرخ ارز واردات طیف وسیعی از کالاهای ضروری همچون لوازم‌خانگی، لوازم و تجهیزات اداری و صنعتی و وابسته به حمل‌ونقل، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و غیره فاقد توجیه اقتصادی و گاها غیرممکن گردیده است ازاین‌رو نیاز شدید به تولید در داخل این محصولات احساس می‌گردد و چنانچه تولیدکنندگان در این مسیر گام بردارند که عمدتاً نیز اقدام نموده‌اند جهش واقعی تولید کاملاً ملموس و مشهود خواهد بود.
وی تصریح کرد: در این راستا و با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته و سال جاری که رونق تولید و جهش تولید سرلوحه اقدامات اجرایی کشور تعیین گردیده است مدیریت بانک توسعه تعاون قزوین با ماه‌ها کار کارشناسی و فنی در حوزه شناسایی، جذب و حمایت از تولیدکنندگان توانمند و دارای دانش کافی اما نیازمند به نقدینگی، توانسته است طی ۱۲ ماه در مقایسه با آمار و عملکرد سال گذشته ۳۰۰ درصد مصارف خود را افزایش داده و درعین‌حال روند نزولی مطالبات غیر جاری را نیز حفظ و تشدید نماید.
این مقام مسئول تأکید کرد: پرداخت انواع تسهیلات حمایتی، تبصره‌ای، تفاهم‌نامه‌ای، تکلیفی و غیره در استان ضمن حرکت در مسیر رشد و تحقق اهداف و برنامه‌های سالیانه موجب گردیده است صدها اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان به ثمر برسد. حضور استاندار و معاونین وی در چندین مراسم کلنگ زنی طرح‌های موردحمایت بانک و اذعان تحرک و پویایی بانک توسعه تعاون در مسیر جهش
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: