با حضور رئیس جمهور آغاز شد؛

آغاز مراسم افتتاح طرح مسکن ملی و مسکن مهر

آغاز مراسم افتتاح طرح مسکن ملی و مسکن مهر
کدخبر : 535048

کلنگ زنی 509 هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن و طرح مسکن مهر با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از هیبنا ، ۵۰۹ هزار واحد برنامه اقدام ملی مسکن و طرح مسکن مهر با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و ۳۱ استاندار (پنجشنبه اول آبان ماه) از طریق ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد.

 

در قالب برنامه اقدام ملی مسکن قرار است 11 هزار و 560 واحد در 8 استان، 135 هزار دستگاه زمین و ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در شهر بیرجند خراسان جنوبی به صورت مجازی و با دستور رئیس جمهور افتتاح می شود.
در بخش دوم مراسم افتتاح و کلنگ زنی امروز، قرار است بخشی از اراضی،در اختیار انبوه سازان و توسعه گران قرار گیرد. به این ترتیب علاوه بر 95 هزار قطعه زمینی که طی یکسال گذشته به انبوه سازان واگذار شده، قرار است امروز نیز 40 هزار قطعه زمین دیگر در اختیار سازندگان قرار گیرد.


بر اساس برآوردهای صورت گرفته ارزش پروژه های برنامه اقدام ملی مسکن ویژه اقشار میان درآمدی جامعه ۲۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزش اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان دیگر ارزش عملیات اجرایی و خدمات است.


علاوه بر پیش بینی ساخت مسکن ملی در مناطق شهری، بخشی از این واحدها در بافت های ناکارآمد شهری پیش بینی شده که از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در دست ساخت در مناطق بافت فرسوده، امروز ۶۷۰۰ واحد بهره برداری می شود.
همچنین در قالب طرح مسکن مهر تعدادی واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس افتتاح خواهد شد. افتتاح بیش از 40 هزار و 100 واحد مسکونی مهر هم بخش دیگر از مراسم امروز با حضور رئیس جمهور است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: