تقویت همکاری ها در دستور کار بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران

تقویت همکاری ها در دستور کار بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران
کدخبر : 536782

بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تقویت تعاملات فی ما بین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در قالب این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران رسید، طرفین سطح همکاری های خود را در امور بانکی و همچنین دیگر زمینه های مورد توافق، ارتقا خواهند داد.

004fam

دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه با اشاره به این نکته که شرکت ملی صنایع مس ایران از مشتریان بزرگ و تاثیرگذار نظام بانکی و به ویژه بانک ملت است، اظهار داشت: فعالیت های این شرکت به کل اقتصاد کشور کمک می کند و ما از امضای تفاهمنامه با این شرکت برای گسترش تعاملات، خوشحالیم.

وی با تاکید بر این نکته که کسب رتبه دوم شرکت ملی مس ایران در بین شرکت های بورسی کشور و همچنین جایگاه دوم ایران در بین کشورهای دارای مس در جهان، قابل افتخار است، ادامه داد: بانک ملت هم از بانک های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور است و هرجا پروژه بزرگی در کشور انجام شده یا در حال انجام است بی تردید رد پای بانک ملت در آن پروژه دیده می شود.

001fam

 

دکتر بیگدلی مدیرعامل:

بانک ملت ۲۰ میلیارد دلار در حوزه نفتی کشور سرمایه گذاری کرده است

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به حضور این بانک در تمامی پروژه های پارس جنوبی، اظهار داشت: این بانک بیش از ۲۰ میلیارد دلار در حوزه نفتی کشور سرمایه گذاری کرده و در اغلب پروژه های نفتی، پالایشی و پتروشیمی کشور حضور فعالی داشته و گام های بزرگی را برای رشد و توسعه کشور برداشته است.

وی با بیان این نکته که بانک ملت جزو نخستین بانک هایی است که سود انباشته دارد، اضافه کرد: درحالی که به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، برخی از بانک ها با ناترازی در صورت های مالی خود دست به گریبان هستند بانک ملت علاوه بر این که سال ها است که از ناترازی خارج شده بلکه از نقدینگی و منابع خوبی برخوردار است.

به گفته وی، بانک ملت علاوه بر این که چهار سال است که حتی یک ریال از منابع بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته بلکه در مواقعی ۵۰ درصد تسهیلات بین بانکی را نیز تامین کرده است. ضمن این که از لحاظ ساختار فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

006fam

 

دکتر بیگدلی از آمادگی بانک ملت برای همکاری و تعامل با شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه های مختلف  علاوه بر اعطای تسهیلات خبر داد و گفت: بی شک، این تعامل علاوه بر خیر و برکت برای دو مجموعه، منافع خوبی برای کل ملت ایران به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دو سازمان بزرگ مانند بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران می توانند کارهای بزرگی را به صورت مشترک انجام دهند که تاکنون در کشور انجام نشده است و این همکاری قطعا منافع کشور را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملت اظهار امیدواری کرد که این بانک بتواند به بانک عامل اول شرکت ملی مس ایران تبدیل شود و تمامی نیازهای مالی و بانکی این شرکت بورسی را به طور کامل تامین کند.

 

002fam

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

تفاهمنامه با بانک ملت مقدمه ای برای انجام سرمایه گذاری های جدید در صنعت مس خواهد بود

دکتر اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت بورسی، اعلام کرد که انعقاد تفاهمنامه با بانک ملت مقدمه ای برای انجام سرمایه گذاری های جدید در صنعت مس، حوزه تامین مالی و همچنین نیروی انسانی این شرکت خواهد بود.

وی اضافه کرد: در عین حال این همکاری می تواند زمینه را برای ایجاد شرایط بهتر برای دیگر فعالیت های اقتصادی نیز فراهم کند و با اجرای این تفاهمنامه، شرکت ملی صنایع مس ایران تاثیر جدی خود را در تولید ناخالص ملی کشور برجای خواهد گذاشت.

دکتر سعد محمدی با بیان این نکته که ایران ۴.۵ درصد ذخایر مس جهان را در اختیار دارد، اعلام کرد که با اکتشافاتی که در حال انجام است، رتبه ایران از جایگاه هفتم به جایگاه ششم ارتقا خواهد یافت.

عباس جعفرلو، معاون مدیرعامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی و تجاری هم در این جلسه گزارش مختصری از تعاملات با شرکت ملی مس و اقدامات انجام شده برای تدوین این تفاهمنامه ارائه کرد.

این گزارش حاکی است، عزیز آخوندی اصل، عباس جعفرلو، سیدابوطالب دیبایی و مجید ابراهیمی معاونان مدیرعامل، حسن کمالوند و علی اکبر صابریان مدیران امور و مجتبی توکلی رییس اداره کل بانکداری شرکتی بانک ملت در جلسه امضای تفاهمنامه با شرکت ملی مس ایران حضور داشتند.

مدیران عامل بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در پایان آیین این تفاهم نامه در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی بانک ملت اظهار امیدواری کردند که با امضای تفاهمنامه یادشده، اقدامات جدید و بزرگی با همکاری دو مجموعه انجام شود که اثرات بزرگی را در اقتصاد کشور برجای بگذارد.

 

0099fam

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: