سیاست صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای پروژه‌های ناتمام و برزمین‌مانده

سیاست صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای پروژه‌های ناتمام و برزمین‌مانده
کدخبر : 536910

دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم امضای قرارداد نیروگاه اندیمشک:ساماندهی پروژه های زمین مانده و پایان پروژه های ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی است تا سود و منفعت این پروژه‌ها به بازنشستگان برسد.

پروژه احداث نیروگاه اندیمشک با همت هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی و نیز تیم جوان و متخصص شرکت نیرو تراز پی‌ریز اکنون به مرحله امضا و اجرای قرارداد رسیده است.

این پروژه‌ای است که ۹ سال از عمر آن می‌گذرد و یکی دو بار نیز به قرارداد رسیده، اما برهم خورده و امروز با خواست صندوق بازنشستگی و هلدینگ انرژی صندوق به مرحله قرادادِ اجرایی، رسیده و محصول یک کار فوق‌العاده تیمی و حرفه‌ای است.

در مذاکرات پیش از قرارداد معلوم بود دو طرف می‌خواهند کار را پیش برده و اجرایی کنند. این تفاهم و وحدت نگاه بین طرفین قرارداد ایجاد شد و حاصل تلاش تیم مپنا و هلدینگ انرژی صندوق منجر به تنظیم قرارداد مناسبی شده است.

امیدوارم امضای این قرارداد فتح بابی برای آغاز عملیات ساخت نیروگاه اندیمشک شود و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن باشیم.

تلاش می‌کنیم منابع مورد نیاز پروژه که سهم ماست را تامین کنیم. نوع قرارداد این پروژه فاینانس است و تلاش می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن، این پروژه برزمین‌مانده، کامل شود و به بهره‌برداری برسد تا منفعت آن در خدمت بازنشستگان عزیز قرار گیرد. 

ساماندهی پروژه‌های زمین‌مانده و پایان پروژه‌های ناتمام در دستور کار صندوق بازنشستگی است. برای نمونه، پروژه آزادراه شرق سپاهان که در ۱۴ سال ۶۰درصد پیشرفت داشت، در ۸ ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

امروز هم شاهد امضای پروژه‌ای هستیم که در مرحله مطالعات مانده بود و مشخص نبود چه زمان به نتیجه برسد.

پتروشیمی مسجد سلیمان، ABS رابر جم، توسعه پلینر کنگان در منطقه عسلویه، توسعه صبافولاد و فولادسازی فولاد اکسین، پروژه‌های بزرگی هستند که در دستور کار هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: